LUKSCHANDERLOVÁ, P. Podnikatelský plán aktivit v oblasti vývoje a distribuce počítačové hry v žánru strategie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Bumberová, Veronika

Celkově je předložená diplomová práce v podobě vytvoření ekonomicky realizovatelného a životaschopného podnikatelského plánu zpracovaná na velmi dobré úrovni. Otázka č. 1: Můžete definovat konkurenční výhodu nebo UVP (unikátní hodnotu) produktu pro zákazníka vůči současné nabídce herních titulů na distribuční platformě Steam?

Splnění stanovených cílů B Práce je s ohledem na hlavní cíl a stanovené dílčí cíle zpracovaná na velmi dobré úrovni. Výsledky analýz podporují netradiční podnikatelský záměr v oblasti vývoje a distribuce počítačové hry spadající do žánru strategie pro český trh. Autorka v práci dodržuje a splňuje nastavené cíle v souladu s teoretickou, analytickou a návrhovou části práce.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka v práci používá jak standardní analytické metody se sběrem sekundárních dat pro zhodnocení prostředí, tak i primární sběr dat prostřednictvím kvalitativního výzkumu u prvotních aktérů. Za nestandardní nástroje lze považovat užití metodiky Lean Canvas a evaluační strategický rámec COP. Vhodnost výběru analytických metod a odůvodnění jejich výběru v kontextu řešeného problému je na velmi dobré úrovni. Autorka dodržuje postupy řešení a metody, které jsou stanoveny v cíli práce.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Z hlediska schopnosti interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na velmi dobré úrovni. Výtku mám k některým argumentacím a závěrům (např. literatura je založena na ekonomické teorii, matice COP, přístup respondentů k cenovým faktorům apod.). Závěry z provedených analýz jsou vztaženy a diskutovány ve vztahu k vybrané oblasti podnikání. Trošičku nešťastně autorka zařadila "design webu" do zřizovacích výdajů společnosti (postačilo změnit název kapitoly na prvotní výdaje před nebo při zahájení podnikání, zakladatelský rozpočet apod.).
Praktická využitelnost výsledků B Práce je s ohledem pro praxi reálně použitelná pro spuštění podnikání v dané oblasti za předpokladu vybudovaného know-how v problematice vývoje her, jejich distribuce a hlavně efektivního využití online marketingových kanálů ve vztahu k vybranému segmentu prvotních aktérů pro testování. V neposlední řadě se jedná o nastavení vhodného konceptu hodnoty pro zákazníky a jejich motivace nakupovat herní titul (event. distributory, investory). Až na zaměňování pojmů "příjmů" a "tržeb" (kapitola 3.6.4), je celkově práce po stránce praktické zpracovaná na velmi dobré úrovni.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Teoretická, analytická a návrhová část jsou navzájem logicky propojeny. Autorka práce používá adekvátní terminologii, byť mám výhrady k některým užívaným pojmům jako např. "rozvojová strategie s tržním výklenkem" v kontextu nově vznikajícího podnikání. Odborná jazyková úroveň je na relativně velmi dobré úrovni. Výtku mám k formátování obsahu a textu (str. 50, přímá citace doslovní transkripce, str. 89 - 91). Práce taktéž obsahuje gramatické chyby (str. 17, Beta testy – Jakmile je ve hře apod.), ukončování vět dvoutečkou, za kterými následuje tabulka (např. str. 18).
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je s citacemi pracováno na výborné úrovni s ohledem na veřejné dostupné informace a knižní literaturu, tak i v případě zpracování výsledků z provedení primárního výzkumu sběru dat u potencionálních zákazníků.

Kruljacová, Anna

Studentka ve své práci splnila stanovené cíle, práce je vhodně uspořádána a jednotlivé části práce na sebe logicky navazují. Kladně hodnotím zvolené analytické metody a rozsah jejich zpracování. Studentka má velmi dobře zpracovanou návrhovou část včetně analýzy rizik. Celkově hodnotím práci velmi dobře a doporučuji ji k obhajobě.

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A