SMUTNÝ, J. Návrh strategie stabilizace malé společnosti distribuující elektrotechnické součástky na českém a slovenském trhu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Bumberová, Veronika

Celkově je předložená závěrečná práce zpracovaná na dobré úrovni. Výše zmiňované nedostatky neovlivňují kvalitu výsledků a cíle práce. Otázka č. 1: V rámci celkového zhodnocení faktorů z analýz, kterou uzavíráte kvantifikovanou maticí IE pro výběr vhodného kvadrantu (směru) na str.101 tvrdíte, že podnik by měl zlepšit externí hodnocení. Můžete uvedenou metriku blíže vysvětlit a je uvedená metrika součástí návrhů řešení resp. přínosů?

Splnění stanovených cílů C Práce je s ohledem na hlavní cíl práce zpracovaná na relativně velmi dobré úrovni. Výsledky analýz a primárního průzkumu podporují iniciativy a související rozvojové intervence ve společnosti ve vybraných oblastech, zejména s cílem stabilizace společnosti. Autor v práci dodržuje nastavené dílčí cíle, nicméně přínosy z návrhů postrádají lepší propojení na posílení konkurenceschopnosti.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autor práce používá jak standardní analytické metody sběru sekundárních dat pro posouzení podnikatelského prostředí, tak i primární sběr dat prostřednictvím kvalitativního výzkumu s vybranými stakeholdery podniku, který je zpracován nadstandardně s relevantními výstupy pro podporu návrhů. V práci jsou dodrženy postupy a metody, které jsou stanoveny v cíli, tak návazně popsány v teoretické části a uplatněny v části praktické.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Z hlediska schopnosti interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na velmi dobré úrovni. Autor v práci pravděpodobně z nepozornosti zařadil faktor odchodu klíčových zaměstnanců do dílčího zhodnocení atraktivity trhu (str. 85). Výtku mám k nedostatečné objektivní podpoře dat v rámci investic do modernizace a elektrifikace železnic, udržitelné energetiky (potenciál trhu zakázek), které se objevují v závěrečném zhodnocení SLEPT analýzy. Klíčová zjištění z provedených analýz jsou zaneseny do přehledných tabulek a následně podrobeny další analýze a zhodnocení dle zvolené metodiky.
Praktická využitelnost výsledků C Práce je v praxi reálně použitelná jako podklad pro implementaci iniciativ a následných rozvojových intervencí malého podniku ve vybraném oboru. Velice chválím propracovaný popis návrhů v oblasti strategie společnosti a nastavení cílů v 3D pojetí. Taktéž chválím u některých aktivit rozhodování mezi alternativami akcí s ohledem na kvalitu, zdroje a finanční možnosti. V argumentaci v oblasti rozvoje produktů, chybí srovnání a podpora pro "vysokou přidanou hodnotu" u služeb jako e-shop, online přednášky versus služby projekce řešení na klíč či vlastní výroba rozvaděčů (toto není ničím v rámci práce podloženo). Méně kvalitně je pak propracován návrh "systému" motivace a odměňování zaměstnanců. V rámci přínosů z návrhů jsou definovány zejména cíle nefinanční, kvalitativní, ale také kvantitativního, finančního charakteru, které však nemají velkou oporu ve výsledcích analýz (zejména u intervencí marketingu).
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Teoretická, analytická a návrhová část jsou navzájem logicky propojeny. Práce splňuje formální náležitosti dané směrnicí. Student v práci používá adekvátní terminologii na velmi dobré úrovni a odborná jazyková úroveň odpovídá zvolené problematice.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je s citacemi pracováno na velmi dobré úrovni s ohledem na veřejné dostupné informace, odbornou literaturu, tak i v případě zpracování výsledků dat z provedení vlastního primárního výzkumu.

Gross, Martin

Autor podrobnou analýzou zjistil řadu problémů a nedostatků vyskytujících se v dané společnosti. K těm nejvýraznějším navrhl příslušné návrhy na řešení, včetně praktických postupů a časových rámců uskutečnění. V práci bylo zvoleno několik standardních metod analýz, které jsou popsány v teoretické části. Autor projevil schopnost pracovat s analytickými nástroji a vyvozovat z nich využitelné závěry pro následné návrhy řešení, včetně posouzení možných rizik při implementaci. Ocenění náleží provedenému výzkumu a sběru dat v podobě rozhovorů, které i přes problematickou dobu proběhly osobně nebo telefonicky a přinesly zajímavé informace. Přestože při implementaci řešení jsou používány matice odpovědnosti RACI, není o nich zmínka v teoretické části. Možná by postačilo alespoň vysvětlení zkratek RACI v textu. Schopnost interpretovat výsledky získané z analýz jsou na velmi dobré úrovni. Přesto závěry z některých výstupů by mohly být více popsány. Například u tabulky 20 Matice SWOT pro výběr vhodné strategie na straně 98 je pouze odkaz na teoretickou část. Analýza společnosti přinesla řadu nových pohledů a zjištění slabých míst či hrozeb, které společnost ohrožují. Přestože návrhy autora vycházejí spíše z teorie, přinášejí společnosti jiný nezaujatý pohled a možné návrhy změn, které by mohly zvýšit konkurenceschopnost a udržení podílu na trhu. Práce splňuje požadavky stanovené směrnicí. Obsahuje teoretickou, analytickou i návrhovou část, které na sebe postupně navazují. Použitá jazyková úroveň a odborná terminologie odpovídá zadanému tématu diplomové práce. Velmi ojediněle se vyskytují drobné chyby. Autor předvedl velmi dobrou schopnost práce s odbornou literaturou a využití potřebných informací z veřejných zdrojů, včetně uvedení citací autorů. Dobře připravený byl také dotazník pro vedení rozhovorů se stakeholdery. Stanovený hlavní cíl práce byl splněn na velmi dobré úrovni. Doporučuji diplomovou práci k obhajobě.

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B