VESELÁ, M. Návrh komunikačního plánu pro svatební sezónu 2021 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy komunikačního plánu pro svatební sezónu. Autorka v práci prokázala schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Návrhová část obsahuje praktické návrhy velmi dobře využitelné pro její praxi fotografa, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z velmi dobré znalosti prostředí autorkou. Oceňuji fotografické dovednosti autorky, její aktivní přístup v této oblasti i v průběhu studia, včetně atraktivních webových stránek. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. V kap. 3.1 Cíle kampaně máte uvedeno "získání většího počtu svatebních rezervací" - co si pod tímto představit konkrétněji?

Splnění stanovených cílů D Stanovený cíl práce byl naplněn, nicméně plánované výstupy mohly být k cíli detailněji vymezeny.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autorka zvolila vzhledem k tématu práce adekvátní metody, nicméně mohla být lépe provedena analýza zákazníků, vymezení dotazníkového šetření. Některé oblasti příležitostí uvedené ve SWOT nevycházejí z externího prostředí, ale spíše z interního prostředí, jsou tedy slabou stránkou. Také chybí metodické zpracování celé SWOT analýzy.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Diplomantka prokázala schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, nicméně místy jsou určité nejasnosti.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z provedených analýz a odpovídají současné situaci podniku. Diplomantka se snažila připravit plán návrhů, který vychází z jejich zkušeností. Nicméně chybí jasnější definování přínosů jednotlivých aktivit komunik. plánu a také lepší zhodnocení rizik, ideálně analýza rizik RIPRAN.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol, nicméně pořadí kapitol v teoretické části je trochu chaotické, kdy Anal. konkurence a Porterova analýza měly být uvedeny již výše, jako součást kap. 1.3.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Výtku mám v oblasti neodkazování na konkrétní tabulky, obrázky přímo v textu.

Bumberová, Veronika

Celkově je předložená diplomová práce v oblasti zhodnocení postavení značky podnikání v oboru a oslovení nových zákazníků v Ústeckém kraji zpracovaná na dostatečné úrovni. . Otázka č. 1: Můžete odhadnout, k jakému navýšení počtu rezervací fotografických služeb dojde z hlediska spádové oblasti Ústeckého kraje po implementaci Vámi navrhovaných aktivit a jaký je předpokládání růst příjmů oproti současnosti? Otázka č. 2: Na základě jaké opory byl stanoven vzorek potencionálních zákazníků pro realizaci průzkumu a jak souvisí s cílem oslovení zákazníků v Ústeckém kraji? Jednalo se o potencionální zákazníky nebo již stávající a v jaké oblasti? (navazuji na otázku typu: "jak moc důležitá pro vás byla při výběru svatebního fotografa cena služeb fotografa" apod.). Otázka č. 3: Můžete vysvětlit svůj užívaný pojem v práci na str. 49 "pozitivní konkurence"?

Splnění stanovených cílů D Práce je s ohledem na nastavené dílčí cíle analýz práce zpracovaná na relativně dobré úrovni. Výtku však mám k nenaplnění cíle z pohledu neuchopení přínosů v podobě propojení účinnější marketingové komunikace s potenciálními zákazníky v Ústeckém kraji, která by vedla k většímu počtu závazných svatebních rezervací.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka práce používá jak standardní analytické metody sběru sekundárních dat pro posouzení kontextu prostředí včetně nástrojů Google Analytics, tak i primární sběr dat prostřednictvím kvantitativního průzkumu formou dotazníkového šetření. Autorka by celkově udělala líp, pokud by si v rámci problematiky zvolila jeden koncept marketingového mixu (např. 7P), protože dochází k duplicitám a roztříštěnosti. Dále je účelné, popsat nejdříve situaci v podnikání a až pak následně s vybranými kritérií projít na benchmarking s přímou konkurencí ve vybraných parametrech marketingového mixu a průzkumu u zákazníků, protože jinak to působí chaoticky.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Z hlediska schopnosti interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na relativně dobré úrovni, ale výtku mám ke kapitole 2.1.1, kde autorka vůbec nenavazuje na vizi formou aspoň popisu současné (marketingové) strategie fotografky u zákazníků a současného mixu nabízených služeb. Obecná teritoriální analýza SLEPT obsahuje např. v oblasti legislativy nerelevantní faktory ve vztahu k podnikání (nelegální sňatky) a naopak postrádá podstatu dopadu (ekonomické, technologické apod. nemají požadovanou hloubku a vypovídací hodnotu ve vztahu k dalšímu růstu podnikání). V rámci analýzy zákazníků v Porterovém modelu postrádám stanovení tržního potenciálu v Ústeckém kraji, který se pak měl promítnout do vzorku pro dotazníkové šetření. Na druhé straně, velice chválím vymezení přímých konkurentů přes portál Mywed a jejich rozdělení na běžné a PRO uživatele včetně webových statistik. Analýza a zhodnocení v této části je také nejlépe zpracovaná. Přes velký talent autorky v oblasti fotografování, který se jí nedá upřít, nechápu zařazení v interní analýze, segment komerčních a portrétních fotografií s ohledem na problematiku (natahování práce). Celkově by autorka udělala lépe, pokud by logiku svých analytických výsledků řadila od interní po externí analýzu (lepší kontext navazujících výsledků včetně srovnání s konkurenty apod). Možná největší výtku mám k vymezení vzorku průzkumu, který vůbec nenavazuje na výsledky Porterova modelu v oblasti "zákazníci" či sociálně-demografických faktorů v Ústeckém kraji. Interpretace výsledků a vizualizace výsledků formou printscreenových grafů je v důsledku četných nedostatků na dostatečné úrovni. SWOT analýza není analýzou, ale pouze první krok a tím je počáteční zachycení klíčových faktorů, ale zhodnocení nebo další analýza pro rozhodování chybí.
Praktická využitelnost výsledků D Práce je s ohledem pro praxi reálně použitelná v oblasti podnikání autorky s ohledem na zjištěné výsledky z analýz a předložených návrhů, ale zejména s ohledem na zvýšení účinnosti současných nástrojů prezentace (web, facebook blog apod.). Nikde nevidím proaktivní komunikační kanály s cílem aktivní akvizice-oslovování potencionálních zákazníků, zvýšení povědomí, všechno je to "pasivní forma". Dílčí navrhované aktivity postrádají princip SMART a tudíž není vymezeno kritérium klíčových metrik pro jejich měření (ať již kvalitativní nebo kvantitativní). Nikde nevidím přínosy v podobě vyčíslení "zvýšení počtu rezervací". Analýza rizik je spíše popisem než analýzou a zhodnocením.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Teoretická, analytická a návrhová část jsou navzájem propojeny. Práce splňuje formální náležitosti dané směrnicí. Studentka v práci používá adekvátní terminologii a odborná jazyková úroveň odpovídá zvolené problematice. Výtku mám k rozsahu popisu částí "Cíle práce, metody a postupy", která je rozsahově a i účelem popisu ve vazbě na hlavní a dílčí cíle pro závěrečnou práci, zpracovaná pouze na dostatečné úrovni. Další výtku mám k formátování textu (např. str. 13, 17, 35 apod.). Nechápu logiku řazení kapitol 1.8 a 1.9 do kontextu obsahu kapitol (chybí logika propojení na interní/externí prostředí). Kapitola 1.12 je popsána nedostatečně s ohledem na tuto evaluační strategickou metodu a není vysvětlen postup řešení a důvod jejího použití pro následné rozhodování. Teorie neobsahuje popis postupu řešení primárního sběru dat v rámci průzkumu u potencionálních zákazníků a ani problematiku "vnímání či zhodnocení značky na trhu". Kampaň nerovná se plán (plán může obsahovat několik projektů v podobě vícero kampaní).
Práce s informačními zdroji D V práci je s citacemi pracováno na relativně dobré úrovni s ohledem na veřejně dostupné informace a knižní literaturu, ačkoliv výtku mám k neodkazování se na relevantní průzkumy v textu a jejich zdroj či cíl zaměření v kontextu práce, neodkazování se na obrázky, tabulky a grafy v předešlém textu apod. V případě zpracování výsledků dat z provedení vlastního primárního výzkumu jsou citace na dobré úrovni.

eVSKP id 133764