MOLÁKOVÁ, P. Vizuální management výrobního procesu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Juřica, Pavel

Předložená práce přehledně popisuje některé nástroje japonského stylu řízení. Autorka využívá osobní zkušenosti z prostředí podniku a získané znalosti z teoretické části přenáší do reálných doporučení. Přivítal bych komplexnější pohled na řešenou problematiku a stanovení podmínek pro realizaci návrhu. S ohledem na řešené téma je diplomová práce zpracována vyčerpávajícím způsobem. Otázka k obhajobě: Myslíte si, že zavedení navrhovaných zlepšení bude dostačující pro dosažení očekávaných přínosů? Jaké problémy se mohou vyskytnout při implementaci navrženého řešení?

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Bartošek, Vladimír

Závěrečná práce „Vizuální management výrobního procesu“ postavená na principech LEAN a průmyslového inženýrství se zabývá tématem štíhlého řízení ve výrobní společnosti. Celková koncepce návrhů řešení obsahuje na jedné straně tradiční prostředky LEAN, kde autorka nabízí příklon k moderním nástrojům vizuálního řízení v 21 století, avšak již těmito návrhy autorka opouští klasické zásady filosofie LEAN a naznačuje další směřování firmy v kontextu současného trendu průmyslu 4.0.

Splnění stanovených cílů B I přes drobný rozpor vyplývající z názvu DP („Vizuální management výrobního procesu“) a formulovaných cílů („Cílem této diplomové práce je zmapování současného stavu výrobního procesu a návrh změn v tomto procesu s využitím nástrojů štíhlé výroby.“) se autorce podařilo naplnit formulovaný cíl DP.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Základním tématem DP je aplikace principů štíhlého řízení ve výrobní společnosti, avšak použití, stejně jako způsob výběru či kombinace použitých metod zůstává v celém kontextu závěrečné práce skryto. V hierarchickém řešení DP autorka kombinuje jednotlivé metody štíhlého řízení, avšak v celkovém zpracování DP není úplně zřejmé, jakým způsobem jsou jednotlivé metody zvoleny, ani na jakou dimenzi výrobně-logistického procesu jsou zaměřeny.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Zvolené oblasti analýz výrobního procesu (viz kap. 3.12, Příloha I, Příloha II atp.) dle závěrů autorky signalizují značný potenciál změn, avšak rozsah těchto příležitostí (resp. způsob jejich kvantifikace) není vždy triviální záležitostí. Plně se tato náročnost ukazuje v kap. 5, kde není úplně zřejmá výsledná hodnota cost-benefit analýz.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky DP přináší společnosti základní pohled na výrobní proces, layout výrobní haly, průběh materiálového toku, ale i prostředky vizuálního řízení na pracovišti či ve skladu. Navrhovaná oblast řešení je kombinací investičně náročných opatření (viz kap. 4.1), ale i dílčích opatření mnohem více odpovídající filosofii LEAN (kap. 4.2 až 4.5). V případě hlavního těžiště práce (tzn. kap. 4.3 a 4.4) autorka zapomíná na formulaci organizačních a režimových opatření související s předkládanými návrhy, bez kterých tyto návrhy nelze objektivně přijmout.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Struktura, použitá terminologie a obdobně i odborná jazyková úroveň jsou na nadstandardní úrovni bez zásadnějších nedostatků.
Práce s informačními zdroji B V diplomové práci je použito celkem 27 literárních zdrojů, s převážnou většinou v českém jazyce (24). Z použitých literárních zdrojů autorka využívá všech známých českých autorů, kteří se tématikou LEAN dlouhodobě zabývají. Drobným nedostatkem může být absence vazeb na tradiční autory zabývajících se tématem LEAN, vizuálním řízením či průmyslovým inženýrství v celosvětovém měřítku a zároveň skutečnost, že se autorce nepodařilo vyvarovat použití sekundárních informačních zdrojů.

eVSKP id 134726