BÓGYIOVÁ, C. Uplatnění věrnostních programů ve strategii společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Chalupský, Vladimír

Předložená práce vychází s osobních zkušeností diplomantky, z teoretických poznatků, její obsah i forma "podání" svědčí o velké autorčině "zainteresovanosti" na tomto tématu. Práce po obsahové i formální stránce odpovídá nárokům, kladeným na diplomové práce. Doporučuji přijmout ji k obhajobě a hodnotím ji známkou "A". V teoretické části práce se zmiňujete o nutnosti "vybrat cílový trh a strategický segment". Charakterizujte, prosím, tyto pojmy. V čem je mezi nimi shoda a v čem se odlišují? V části 2.5.2 uvádíte využití Porterovy analýzy konkurenčního prostředí tvrzením: "Konkurencieschopnosť a ziskovosť v jednotlivých odvetviach je závislá na piatich základných silách". Vysvětlete, prosím, váš pohled na možnosti Porterovy pětifaktorové analýzy oborového prostředí a její přínos pro vaši práci. Jedním z faktorů, které ovlivňují úspěšnost zavedení nových nástrojů do řízení firem, je míra, s níž se vedoucí i "výkonní" pracovníci ztotožní s navrhovanými změnami. V čem vidíte největší barieru při přijetí / realizaci vašich návrhů?

Splnění stanovených cílů A Diplomantka se zaměřila na jednu z aktuálních oblastí marketingového řízení firem - na návrh věrnostního programu. Cíl práce je jasně formulovaný, autorka přistupovala k dané problematice s profesionálním přehledem - výsledkem je tato práce, jejíž cíle považuji za splněné.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Postup řešení respektuje specifika daného tématu, jakož i obecná pravidla pro tvorbu diplomových prací. Postup řešení je logický, metody, použité pro analýzu jsou vhodně zvolené. Autorka prokázala dobrou orientaci v teoretických otázkách, spojený s tvorbou věrnostních programů a jejich "udržováním v chodu", jakož i znalost metod, vhodných pro potřebné analýzy relevantních faktorů vnějšího i vnitřního prostředí firem.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka vychází z celé řady interních dat, zjevně získaných "profesionálním" způsobem - z hlediska naplnění cílů práce je podstatné, že je lze považovat za zcela relevantní. Prokázala schopnost jasně definovat informační potřeby pro účely své práce a získaná data vhodně interpretovat. V části 2.5.2 uvádíte využití Porterovy analýzy konkurenčního prostředí tvrzením: "Konkurencieschopnosť a ziskovosť v jednotlivých odvetviach je závislá na piatich základných siláklch". Vysvětlete, prosím, tento váš pohled na možnosti Porterovy pětifaktorové analýzy oborového prostředí.
Praktická využitelnost výsledků B Návrhy jsou poměrně dobře propracované, autorka se snažila postihnout řadu relevantních souvislostí, spojených s návrhem a realizací věrnostního programu. Jako takové mohou být - po nutných úpravách, souvisejících s "načasováním", organizačním zabezpečení a vytvoření systému sledování a kontroly efektivnosti navrženého věrnostního programu - prakticky využitelné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce má strukturu, odpovídající jak standardům tohoto typu prací, tak charakteristice řešené problematiky (přehled teorie, vztažené k této problematice, analýza stávajících forem podpory prodeje v dané firmě, tvorba věrnostního programu, založená na srovnání podobných, již existujících programů + upozornění na některé nutné vazby / souvislosti, spojené s realizací návrhů). Použitá terminologie, jakož i odborná jazyková úroveň odpovídá očekávání.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Bez připomínek

Šimberová, Iveta

Práce svým řešením splnila cíl na uspokojivé úrovni, bohužel ji chybí úvod, i kapitola, která by objasnila preciznějším způsobem vymezený problém a v kontextu s ním výběr metod a postup řešení. Jako velmi přínosnou vidím celou návrhovou část, kde autorka v této části naplnila očekávání, včetně analýzy rizik. 1. Proč máte srovnání konkurentů až za SWOT analýzou? 2. Jakým způsobem jste vyhodnocovala výsledky dílčích analýz a zařazení faktorů s dílčích analýz do SWOT? 3. Do jaké míry se předpokládá využití vašich návrhů společností?

Splnění stanovených cílů C Cíle práce byly splněny na dobré úrovni. Zejména část návrhů věrnostního programu, včetně nákladů, variantního řešení a přínosů. Velká pozornost byla věnována i analýze rizik a jejích dopadů. V části analýz mi chybí jejích detailnější provázanost na navrhovaná řešení - např. grafické vyjádření SWOT by usnadnilo orientaci.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Zvolený postup řešení odpovídá základním požadavkům. Práce ale bohužel nemá požadovanou kapitolu věnovanou právě metodám a postupu. Dále, porovnání s konkurencí je zařazeno až za provedenou SWOT analýzou. Zmíněna chybějící kapitola práce by ujasnila logiku a orientaci ve výběru a vhodností použití metod, a tím i celkovou celkovou hodnotu práce.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka se v dané problematice dobře orientuje, je schopná interpretovat dosažené výsledky a vyvozuje z nich relevantní závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Předpokládám, že práce má potenciál pro praktickou využitelnost, minimálně jako podklad pro zvážení veškerých rizik pro zavedení věrnostního programu.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Z pohledu struktury, práci chybí úvod, a bohužel neobsahuje ani samostatnou požadovanou část vymezení problému, a popis metod a postupu řešení. Odborná a jazyková úroveň splňuje požadavky.
Práce s informačními zdroji B Práce s informačními zdroji i citace jsou na vyhovující úrovni. Rozsah, aktuálnost a relevantnost použitých zdrojů vyhovuje standardům.

eVSKP id 135154