PAVLÍČKOVÁ, K. Marketingová komunikace vybrané maloobchodní jednotky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autorka ke zpracování práce i zvolené problematice přistupovala s velkým zájmem. Prokazuje zde schopnosti využít získání poznatků (ať už z teorie, tak i z výsledků analýz) pro sestavení vhodných návrhů. K návrhu vhodných komunikačních nástrojů se autorka snažípřistoupit od samotného základu, když správně vnímá výhody a důležitost jednoduchosti, pochopitelnosti a zapamatovatelnosti loga, jakožto vizuálního identifikátoru společnosti. Toto se projevuje v návrhu na zjednodušení loga a maskota společnosti a následných návrzích vhodných komunikačních nástrojů. U jednotlivých návrhů autorka vhodně popsala odhadované náklady a přínosy. Předložené návrhy jsou adekvátní a realizovatelné. Výstupy práce lze pro analyzovanou maloobchodní jednotku vnímat jako inspirující a přínosné. Otázky k obhajobě: 1) Jak se k navrhovaným změnám (vč. změny loga a vizuálu) staví majitelé maloobchodní jednotky?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Výstupy práce směřují k dosažení stanovených cílů.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Práce využívá standardního postupu a adekvátních metod. Pro zjištění vnímání a chování zákazníků by bylo zajímavé včlenění hlubší analýzy, které by mj. mohla směřovat i ke vnímání změny samotného loga/vizuálu.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka v práci prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich standardní závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Výstupy práce jsou předloženy tak, aby směřovali k naplnění stanovených cílů a jsou prakticky využitelné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce je logicky a přehledně členěna. Pro lepší názornost je vhodně doplněna o ilustrační obrázky a tabulky. Je zde využíváno vhodné terminologie.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A V práci je využito velkého množství adekvátních informačních zdrojů, které jsou v textu vhodně uvedeny a citovány.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti marketingové komunikace maloobchodní jednotky s chovatelskými potřebami ve Žďáru nad Sázavou. Autorka v práci prokázala schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části, nicméně jsou zde určité výtky, viz výše. Přesto se domnívám, že návrhová část obsahuje praktické návrhy využitelné v prodejně. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Dokázala byste uvést možná rizika realizace Vašich návrhů? Jak je případně eliminovat? 2. Prezentovala jste své návrhy společnosti, pokud ano, jak je na jejich realizaci nahlíženo? 3. Kdyby společnost musela vybrat jen některé z Vašich návrhů, jaké byste prioritě doporučila a proč?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Stanovený cíl práce byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka zvolila vzhledem k tématu práce správný postup a adekvátní metody. Nicméně v práci by bylo vhodnější použít rozšířeného marketing. mixu 7P, dále detailnější analýzu konkurence vzhledem k plánovaným návrhům a více informací k zákazníkům a jejich preferencím. Také postrádám nějaké dotazníkové šetření, které mohlo být dobrý zdrojem informací. Analýza SLEPTE, snad kromě sociálního faktoru, je spíše nadbytečná vzhledem k tématu práce.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Diplomantka prokázala schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, nicméně některé oblasti mohly být lépe prezentovány.
Praktická využitelnost výsledků C Návrhy vycházejí z provedených analýz a jsou praktické a snad i pro prodejnu přínosné. Diplomantka se snažila objektivně popsat i z hlediska odhadů nákladů a přínosů. U návrhů chybí kompletní časový harmonogram realizace návrhů, uvedení možných rizik jejich realizace a alespoň odhad vyčíslení finančních přínosů.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autorka používá vhodnou terminologii a vyjadřuje se na dobré jazykové úrovni. Řazení kapitol v teoretické části je logičtější než jejich řazení v analytické části.
Práce s informačními zdroji B Autorka v práci využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány.
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 135235