KVARDA, T. Analýza systému managementu vybrané společnosti a návrhy na zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Veselý, Josef

Závěrečná práce je zpracována vyčerpávajícím způsobem a nejsou v ní nedostatky. Práce naplnila stanovený cíl. Otázka k obhajobě: Kterého z Vašich návrhů si odborně nejvíce ceníte a proč?

Splnění stanovených cílů A Cílem práce bylo zpracování analýzy přístupů k hodnocení systémů managementu a jeho procesů, dále zpracování analýzy systému managementu konkrétní firmy podle zvolené metodiky, identifikace příležitostí pro zlepšení a zpracování návrhu zlepšení. Cíle práce se podařilo naplnit.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A V práci je prokázáno velmi dobré pochopení metodik přístupů k hodnocení a účelu, ke kterému hodnocení směřuje. Z provedené analýzy je patrné, že autor velmi dobře pochopil fungování analyzované společnosti, její vnitřní i vnější aspekty.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A V teoretické části práce získané poznatky autor uplatnil při návrhu metodiky hodnocení zvolené organizace. Identifikoval silné stránky a příležitostí ke zlepšení, ze kterých pak vychází jeho návrhy na zlepšení. Návrhy, kterými se autor zabývá, jsou z celé řady příležitostí ke zlepšení logicky vybrány. Jedná se mezi jiným o návrh uspořádání firemních procesů, kritické zhodnocení rizik, návrh na dopracování některých konkrétních chybějících prvků systému managementu kvality.
Praktická využitelnost výsledků A Ve svém celku navrhovaná a propracovaná opatření směřují k doplnění firemního systému managementu tak, aby jej bylo možno předložit pro certifikaci podle mezinárodního standardu ISO 9001 nezávislým certifikačním orgánem. Vzhledem k tomu, že autor je s fungováním firmy a jejími procesy velmi dobře obeznámen, lze předpokládat úspěšný výsledek této certifikace.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce je přehledně uspořádána včetně prezentovaných tabulek a grafů. Je používána odborná terminologie obvyklá v oblasti hodnocení kvality.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Autor využil doporučené informační zdroje a řadu dalších, zdroje jsou citovány a citace jsou uváděny v doporučeném formátu.

Bumberová, Veronika

Celkově je předložená závěrečná práce zpracovaná na výborné úrovni. Drobné nedostatky, které jsou výše zmíněné, neovlivňují vysokou kvalitu výsledků a cíle práce. Otázka č. 1: Jaký je předpokládaný termín zahájení implementace Vašich návrhů do společnosti a jaký je Váš odhad "připravenosti společnosti" na implementaci ISO 9001 (včetně dodatečných aktivit mimo řešení práce)?

Splnění stanovených cílů A Práce je s ohledem na hlavní cíl a stanovené dílčí cíle práce zpracovaná na relativně velmi dobré úrovni. Výsledky z provedených analýz podporují vybrané návrhy v oblasti návrhů implementace ISO 9001.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Autor práce používá pro řešení problému jak standardní metody v podobě dokumentární resp. archivní analýzy sekundárních dat, tak i sběr za pomocí primárních dat, který je s ohledem na interní audit/hodnocení výkonnosti systému managementu a zmapování nebo modelování procesů velice vhodnou výzkumnou metodou, jejíž výstupy jsou zpracovány na velmi dobré úrovni s relevantními výsledky. Je však škoda, že tyto přístupy nejsou popsány více v cíli a metodice práce nebo návazně není v teorii objasněn postup. Osobně bych, hodnocení rizik na str. 82 metodou RIPRAN zařadila až do návrhů (eventuálně až za zhodnocením finanční analýzy disponibility zdrojů).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Z hlediska schopnosti interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na výborné úrovni. Některé dílčí analýzy a zhodnocení (např. analýza informačního systému) postrádají hlubší analýzu a interpretaci ve vazbě na potřeby/procesy společnosti. Nicméně, klíčová zjištění z provedených analýz jsou shrnuta formou diskuze i v četně celkového shrnutí.
Praktická využitelnost výsledků A Práce je v praxi reálně použitelná jako podpůrný podklad nejenom pro implementaci normy ISO 9001, ale zlepšení současných procesů ve společnosti, tak komunikace za podpory IS/IT. Nemyslím si, že se jedná o "okrajové řešení implementace", jak autor konstatuje. Vymezení obsahu změny je jasné, akorát mi chybí princip SMART a to zejména vymezení času implementace vybraných aktivit již na začátku (tj. nové nastavení procesů pro splnění požadavků normy, proškolení zaměstnanců). Velice oceňuji tvorbu scénářů v rámci kalkulace nákladů na implementaci. Přínosy mohli být více členěny s ohledem na jejich priority či kvalitativní/kvantitativní povahu (resp. finanční/nefinanční) a to v souladu s očekávánými cíli pro následnou kontrolu plnění požadavků, ale to neovlivňuje vysokou kvalitu zpracování.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Teoretická, analytická a návrhová část jsou navzájem logicky propojeny na velmi dobré úrovni. Práce splňuje formální náležitosti dané směrnicí. Student v práci používá adekvátní terminologii na velmi dobré úrovni. Odborná jazyková úroveň odpovídá zvolené problematice. Výtku mám k formátování textu a grafů v práci (např. str. 29-3). Dle mého (subjektivního) názoru, kapitola 2.2 měla být zařazena již na začátku tj. vymezení problému a cíle práce za účelem odůvodnění výběru a specifikace tématu práce, to samé kapitola 2.3.1 v rámci metodiky práce.
Práce s informačními zdroji A V práci je s citacemi pracováno na výborné úrovni s ohledem na veřejně dostupné informace, odbornou literaturu, firemní dokumenty, tak i v případě zpracování výsledků dat z provedení primárního sběru dat.

eVSKP id 135245