ŠEDIVÁ, Z. Influencer marketing jako nástroj marketingové komunikace na sociálních sítích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Téma práce lze označit jako aktuální a velice zajímavé. Autorka na práci pracovala svědomitě a s obrovským zájmem o zvolenou problematiku. Prokazuje zde svoje schopnosti využít získané teoretické poznatky v analytické části i v následných výstupech a doporučeních. Autorka v práci na základě vlastních výzkumů identifikovala "průniky" u tří zúčastněných stran v oblasti dané problematiky. Výstupy jsou pro lepší představu velice vhodně doplněny o přehledné grafické zpracování. Práce dále představuje adekvátní a podložená doporučení týkající se využití influencerů jako možné součásti marketingové komunikace. Jako celek lze práci hodnotit jako přínosnou. Její výstupy jsou v praktické rovině využitelné zejména pro společnosti, které pro svoje produkty hledají zajímavou alternativu marketingové komunikace. Otázky k obhajobě: 1) Myslíte si, že jsou/ mohou být nějaké oblasti, které jsou podle Vás pro využití influencerů zcela nevhodné? (Existují oblasti, kde byste využití influencerů, jakožto způsobu komunikace vyloženě nedoporučovala?) 2) Co si myslíte, že je příčinou toho, že mají influenceři velký vliv na děti a mládež?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Výstupy práce poukazují na naplnění stanovených cílů
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autorka zvolila vhodný postup a využívá adekvátních metod, které lze vnímat jako standardní. Škoda je, že daná situace (probíhající protipandemická opatření) neumožnila včlenění focus groups pro získání dalších poznatků o příjemcích komunikačních sděleních.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka v práci prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výsledky práce jsou prakticky využitelné zejména pro společnosti, které pro svoje produkty hledají zajímavou alternativu marketingové komunikace a také pro influencery, pro které je předloženo několik doporučení.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce obsahuje předepsané formální náležitosti, využívá přehledné struktury a je logicky členěna. Autorka využívá vhodné odborné terminologie.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Práce využívá adekvátních zdrojů, které jsou vhodně citovány. Pro ještě větší přínos (zejména z teoretického pohledu) bylo vhodné členit více zdrojů z odborných článků.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Schüller, David

Hlavní cíl práce byl naplněn. Navrhovaná opatření jsou v souladu s navrhovaným cílem. Autorka použila relevantní metody pro sběr dat. Pro analýzu a zpracování dat byly použity vhodné statistické metody. Autorka dobře interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. Formální náležitosti a použitá terminologie je na dobré úrovni. U obrázků 1 - 4 by bylo přínosné vlastní zpracování. Citační norma je dodržena. Otázka k obhajobě: Které z uvedených doporučení považujete za nejdůležitější?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 135246