Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Skalická, Martina

Autor předkládá rozsáhlou diplomovou práci s poměrně širokým záběrem zahrnujícím strategickou analýzu, finanční analýzu a v návrhové části přesahující do oblasti marketingu. Deklarovaným hlavním cílem je zhodnocení strategické pozice a finanční situace podniku jako podklad pro formulaci návrhů na zlepšení jeho finanční situace. Teoretická část práce je zpracována na standardní úrovni. Praktickou část zahajuje stručné přestavení zkoumané společnosti, následované analýzou vnějšího prostředí, provedenou poměrně popisně. Zatímco silné a slabé stránky, které jsou výstupem z analýzy vnitřního prostředí, jsou formulovány již v rámci jednotlivých oblastí nástroje 7S, konkrétní příležitosti a hrozby nalezené v rámci analýzy vnějšího prostředí najdeme až ve SWOT analýze na konci analytické části, společně s výstupy z finanční analýzy. K finanční analýze autor přistupuje „strojově“, uchyluje se spíše k popisování, málokdy zajde dál a hloub než ke srovnání spočtených výstupů s doporučenými či oborovými hodnotami (což navozuje černobílé vidění situace ve smyslu splňuje-nesplňuje). Nepátrá, nebo jen velmi povrchně, po příčinách popisovaného stavu, chybí kladení si otázek, hledání hypotéz a zkoumání souvislostí. Zejména výpočet rozdílových a poměrových ukazatelů je doprovázen podle mého názoru nadbytečným teoretickým rámcem, který jen opakuje teoretická východiska, a to právě na úkor hlubšího zkoumání a interpretace vypočtených hodnot. Na str. 54 je pak formulován závěr finanční analýzy, že zkoumaná společnost dosahuje u mnoha ukazatelů doporučených hodnot, které v některých případech převyšuje, přesto však podle autora „nelze společnost nazývat finančně zdravou“, což autor vyvozuje především z hodnot ukazatelů rentability a ekonomické přidané hodnoty. Následuje návrhová část, v jejímž úvodu autor (možná poněkud v rozporu s předchozím závěrem) uvádí, že „z výsledků strategické a finanční analýzy vyplývá, že společnost je finančně stabilizovaná“ a pro zlepšení výnosové situace podniku podrobně rozpracovává konkrétní příležitost, kterou spatřuje ve vstupu na další zahraniční trh, do Itálie. Za největší slabinu diplomové práce vnímám úplnou absenci konsolidovaného pohledu, jehož potřebu odvozuji od nenápadného konstatování na str. 40, že akvizicí si mateřská společnost „zajistila dlouhodobého dodavatele a know-how průmyslových pecí pro svoji výrobu“. O obchodních vztazích mezi mateřskou a dceřinou společností se však čtenář nic bližšího nedozví, autor se v otázce mateřské společnosti omezuje pouze na nepatrnou zmínku v úvodu práce (kde navíc chybně uvádí, že společnost LANIK, s.r.o. je dceřinou společností zkoumaného podniku, když ve skutečnosti tomu bylo naopak), dále je uvedena stručná nepřesná informace na str. 12 o fúzi (kterou je myšlena akvizice 100% podílu). Nedozvíme se tedy, zda je zkoumaný podnik skutečně dlouhodobým dodavatelem podniku ovládajícímu (resp. ve skupině), pokud ano, jak významným je tento odběratel pro zkoumaný podnik a jaký vliv má tato skutečnost na jeho ziskovost, v tomto světle se jeví konstatování o slabém finančním zdraví zkoumaného podniku nejistá a v krajním případě možná i snadno zpochybnitelná. Autor ani explicitně nezmiňuje, že v průběhu sledovaného období došlo ke změně vlastnictví podílů na zkoumaném podniku, a to v rámci skupiny, tuto změnu lze postřehnout z jediné zmínky na str. 41, kde je jako společník uveden již LANIK Holding, s.r.o. Diplomant se nezabývá otázkou, kdy a proč k takové vlastnické změně došlo (a zda případně nesouvisela s povinností sestavovat povinně konsolidovanou účetní závěrku). Mnou navrhované hodnocení reflektuje tyto nedostatky a položené otázky směřují ke komplexnějšímu pohledu na podniky ve skupině. Kvalifikované zodpovězení otázek může podle mého názoru zlepšit výsledné hodnocení práce.

Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E