KOPECKÁ, I. Strategický rozvoj značky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Zich, Robert

Autorka pracovala na diplomové práci průběžně a iniciativně. Zvolený přístup odpovídá strategickému zaměření řešení problému. Práce předkládá dostatečně široký rámec, který může firmě pomoci při dalším rozhodování jak v oblasti analýz, tak v oblasti návrhu. Oblast ekonomického hodnocení nebyla rozpracována ve smyslu kalkulací, což ovšem nebylo ani cílem práce. Strategické aspekty rozvoje značky jsou pojaty správně. Otázky V čem spatřujete specifika budování značky v oblasti vinařství a turismu? Jak byste formulovala zadaní zpracování vizualizace loga pro externí firmu? Jakým způsobem byste řešila řízení projektu rozvoje značky na pozici brand manažerky?

Splnění stanovených cílů A Cíle práce definovaný zadání je vhodně rozpracován do dílčích cílů. Formulace cílů je vhodně doplněna velmi dobrým vymezením řešeného problému. Cíle byly naplněny odpovídajícím způsobem.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Metodika práce je vymezena velmi komplexně a detailně. Autorka se neomezuje na standardní výčet metody, ale předkládá podrobné vymezení přístup k řešení problému. Autorka se opírá nejen o tradiční analytické přístupy, ale využívá i novější nástroje. Teoretická východiska jsou zpracována v nadstandardně širokém rozsahu. Autorka předkládá rozsáhlé spektrum poznatků, na kterých staví jak analytickou, tak návrhovou část. Použité přístupy ke sběru dat vhodně doplňují široké spektrum východisek. Z hlediska zvoleného přístupu k řešení má práce výbornou úroveň.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Autorka poměrně detailně popisuje výchozí stav společnosti a záměr rozvoje, který řeší. Vhodně aplikuje přístup 7 S - hodnotí jak stávající stav, tak záměr rozvoje. Podobně je koncipováno i hodnocení obecného okolí, tj. hodnotí se jak vlivy na danou firmy, tak vlivy související se záměrem rozvoje. Poměrně detailní je rovněž hodnocení konkurence. Zde se autorka zaměřuje jak na oblasti základního podnikaní, tak na oblasti související se strategickým záměrem rozvoje. Součástí hodnocení konkurentů je i hodnocení jejich přístupu k rozvoji značky. Analýza značky hodnocené firmy se zaměřuje na rozbor prvků značky a identitu. Na tuto část navazuje posouzení vnímání značky jak z interního pohledu, tak z pohledu zákazníků. Tyto zpracované analýzy, a z nich formulované závěry, jsou zcela zásadní pro formulaci návrhů. Vyzdvihnout lze rovněž to, že se autorka při hodnocení zákaznického opírá jak o kvantitativní tak kvalitativní přístupy. Výstupy rozsáhlé analýzy jsou vhodně shrnuty v souhrnu v kapitole 2.11. Zde je vhodně uplatněna i tzv. COP analýza.
Praktická využitelnost výsledků B Návrhová část je uvedena jasně formulovanými východisky. Autorka vymezuje dvě varianty rozvoje značky a vysvětluje důvod volby varianty. Pro zvolenou variantu rozpracovává detailně rámec jejího rozvoje. Autorka se správně zaměřuje na vymezení strategického rámce rozvoje a jednotlivé části definuje odpovídajícím způsobem. Oblast komunikačních kanálů má charakter taktických opatření. Oblast implementace je vymezena formou "milníků", jejichž realizace se musí odvíjet od rozhodnutí managementu firmy. Je otázkou, zda je vhodně zvolené časové vymezení, ale důležitější je vlastní obsah - ten je zvolen správně. Cíle a přínosy jsou vymezeny spíše obecněji, ale jako východisko pro další rozpracování jsou správné. Základní rámec komunikační kampaně je vymezen správně. Ekonomická náročnost je posouzena souhrnem oblastí, se kterým budou spojeny náklady realizace. Konkrétní kalkulace není možné v dané fázi realizovat.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Práce splňuje požadované formální náležitosti.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Autorka na práci pracoval průběžně po celou dobru zpracování. Po celou dobu také aktivně využívala možnost konzultace. Její přístup ke zpracování byl velmi zodpovědný.

Mráček, Pavel

Předložená práce je velice zajímavá, promyšlená, komplexní a precizně zpracovaná. Autorka zde jednoznačně prokazuje svoje schopnosti využívat získaných poznatků (ať už z čerpaných z teoretických podkladů, tak i dílčích analýz) pro sestavení adekvátních závěrů a následných návrhů. Lehce tematicky kontroverzní téma (rodiny s dětmi vs. alkohol) řeší autorka vhodně variantou rozšíření značky - vyhýbá se tak přímému propojení značky spojené s alkoholem a dětí. Mimo jiné velice pozitivně hodnotím zpracování kapitoly 2.5 Konkurence, kde autorka vymezuje a jasně popisuje hlavní konkurenty. Velice dobře zde působí zdařilé včlenění Brand prism jednotlivých konkurentů. Příkladně je také zpracována analýza prvků analyzované značky. V podstatě veškeré součásti analytické části jsou logické, vzájemně se doplňují a dávají adekvátní výsledky. Jediné, co by se zde dalo doporučit je pouze větší zaměřené na aktuální legislativu týkající se marketingové komunikace (Zákon o regulaci reklamy, Etický kodex reklamy) Předložené návrhy vycházejí z výsledků analýz. Kladně zde hodnotím mimo jasných popisů také grafické prvky jako např. logo nové značky, možné zobrazení Znovínku či věcně a jasně zvolený slogan ("Místa hrdá na svoji krásu"). V návrhové části pak není zapomenuto ani včlenění harmonogramu či zamyšlení nad nákladovou stránkou realizace návrhu či přínosy samotné realizace. Práci hodnotím velice kladně pro její komplexnost a praktický přínos pro analyzovanou společnost. Práci jako celek lze vnímat jako nadstandardní.

Splnění stanovených cílů A Cíle uvedené v zadání práce lze považovat za zcela splněné.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Autorka v práci zvolila vhodného postupu, kde se v teoretické části komplexně věnuje zvolené problematice. Použité metody jsou pak adekvátní, velice vhodně propojené. Autorka prokazuje schopnost využívat i méně využívané analytické nástroje, ať už se jedná o kvalitativní, tak i kvantitativní šetření. Velice hezky je v práci také zpracována podkapitola "Metody a postupy zpracování práce" (str. 11 - 15). Jediné, co se zde vytknout je fakt, že v analytické části mohla autorka vzhledem k tématu brát v úvahu také Zákon o regulaci reklamy v aktuálním změní či Etický kodex reklamy.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Autorka v práci jednoznačně prokazuje svoji schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. Zde je také zřejmé, že dovede kvalitně využít získaných poznatků pro další smysluplné zpracování.
Praktická využitelnost výsledků A Výstupy práce jsou logické a prakticky velice dobře využitelné, ať už se jedná o výstupy z analýz, tak i samotné návrhy.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A V práci je využito přehledné a logické struktury. Autorka využívá vhodné terminologie a celkově je práce na velmi vysoké odborné úrovni.
Práce s informačními zdroji A Autorka v práci prokazuje svoje schopnosti využívat množství adekvátních informačních zdrojů. Tyto jsou následně správně uvedeny i citovány.

eVSKP id 135392