ZÁMEČNÍK, L. Simulační modely výroby mapující tok hodnot [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Hloska, Jiří

Předkládaná bakalářská práce má praktickou povahu, přičemž se zabývá návrhem a tvorbou parametrizovatelného simulačního modelu logistického řetězce, který dále sloužil k provedení simulačních experimentů, jejichž výsledky jsou v práci popsány a shrnuty. Stanovené cíle práce byly splněny. V teoretické části práce autor uvádí základní pojmy logistiky, štíhlé výroby, mapování toku hodnot a počítačových simulací výrobních systémů. Oceňuji využití relevantních informačních zdrojů a použití uvedené symboliky pro mapování toku hodnot v praktické části práce. V té je přehledně popsána struktura vytvořeného simulačního modelu a se značnou pečlivostí je provedena jeho validace formou porovnání s kontrolními výpočty průměrné produkce a doby průchodu zakázky ověřovanými sekcemi modelu se statistickými výstupy vytvořeného počítačového modelu. Přes výjimečné gramatické nepřesnosti je text práce na odpovídající úrovni, rovněž grafické zpracování a použití tabulek či grafů pro prezentaci výsledků považuji za adekvátní. Práci doporučuji k obhajobě.

Kašpárek, Jaroslav

Student se ve své závěrečné práci zabývá simulačními modely výroby mapující tok hodnot metodou VSM. Práce je koncipovaná na dvě části. První část od kapitoly 1 do kapitoly 4 je obecná rešerše s popisem metody mapující tok hodnot VSM. Tato úvodní část je rozsáhlá, ale přehledná a doplněná vhodnými grafickými obrazci popisujícími metodu. Druhá část od kapitoly 5 je praktická a obsahuje právě modelování VSM na zvoleném příkladu výrobní linky. Uvedené vzorce jsou pečlivě definovány a modelování je provedeno pro několik časových scénářů s validací výsledných hodnot. Kapitola 6 pak ukazuje matici experimentů s pěti variantami řešení A až E. Práce má logickou návaznost. Z hlediska požadavků a cílů dle zadání je práce splněna rozsahem nad očekávání. Postup a rozsah řešení práce je kvalitně proveden velmi podrobně a kvalitně. Schopnost studenta interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich dílčí závěry je výborná. Grafická úprava textové části práce je výborná. Stylistická úprava a pravopis jsou v pořádku. Student se vyjadřuje věcně a technicky. Citace zdrojů hodnot a informací jsou uvedeny kvalitně. Práce hodnotná a doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 132208