KOSTIHA, P. Metody zpracování signálů senzorů autonomních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Kučera, Pavel

Pan Kostiha měl za úkol vypracovat rešerši popisující zpracování signálů autonomních vozidel. K cílům se snažil přistoupit podle zadání a v první části práce popsal autonomní vozidla. Následuje stěžejní kapitola, která se zabývá popisem funkcí senzorů užívaných v autonomních vozidlech. Na to navazuje kapitola zabývající se zpracováním signálů. Z hlediska náplně v první kapitole se autor dlouze zabývá rozřazením autonomie, ale samotné podstatě a koncepci autonomních vozidel věnoval jen malou část textu. Avšak tyto informace jsou průběžně doplňovány v dalších kapitolách. V dalších stěžejních kapitolách obecně některé informace na sebe ne zcela dobře navazují a občas je výklad zmatený nebo nepřesný. Z hlediska formálních věcí se občas vyskytují chyby jako řídící místo řídicí jednotka, dále občas nesedí popis záhlaví s aktuální kapitolou, co však lze vytknout je, že v textu není žádný odkaz na příslušné obrázky a jejich vysvětlení. Proto to může být pro čtenáře matoucí, k čemu tam vůbec dané obrázky jsou. U abstraktu a v závěru se autor spíše věnuje obecně autonomním vozidlům než problematice, kterou měl řešit, tedy snímače a zpracování jejich signálů. Přesto lze práci doporučit k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D

Vopařil, Jan

Studentova bakalářská práce s názvem „Metody zpracování signálů senzorů autonomních vozidel“ je v souladu se zadáním práce rozdělena do tří hlavních kapitol, ve kterých se obecně věnuje autonomním vozidlům, jejich senzorům a zpracováním z nich přicházejících signálů. Nicméně vzhledem ke zmíněnému názvu práce by bylo možné očekávat poněkud hlubší rozbor právě metod zpracovávajících signál a s tím souvisejících principů (například fyzikálních či principů analyzování obrazu pomocí neuronových sítí apod.), který se však v práci mezi dalšími informacemi poněkud ztrácí či zcela chybí. Obecně lze říci, že úroveň zvoleného detailu popisovaných skutečností mohla být volena lépe (v některých pasážích student bohužel pouze „klouže po povrchu“ a jinde naopak např. předpokládá čtenářovu znalost pojmu „atmosférické okno“, které nijak nevysvětluje apod.). Co v práci zcela chybí, tak je kritické zhodnocení využívaných systémů, tzn. např. popis možných selhání, jejich odůvodnění a způsoby eliminace. Po formální stránce lze práci mimo několika drobností (špatné záhlaví, chybějící či naopak přebývající prázdné řádky, typografické chyby, neseřazené zdroje (první obrázek na str. 11 odkazuje hned na zdroj č. 19)) vytknout zejména špatný zápis symbolů (chybějící kurzíva) a jejich absence v seznamu symbolů a zkratek. Navzdory uvedeným výtkám lze práci doporučit k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C