POLLÁK, J. Návrh modelu robotického hada [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Hůlka, Tomáš

V rámci své bakalářské práce se student seznámil s frameworkem V-REP/CoppeliaSim. V tomto prostředí navrhl a implementoval simulaci robotického hada ve dvou provedeních. Modely jsou propracované a mají velký potenciál pro praktické využití a budoucí rozšíření. Celkově dobrý dojem z nadstandartních výsledků při simulacích místy kazí výsledné zpracování BP. Obzvláště kladně hodnotím studentovu samostatnost a iniciativu a také skutečnost, že některé části byly vypracovány i nad rámec zadání.

Dobrovský, Ladislav

Prezentované výsledky jsou velmi přesvědčivé o autorových schopnostech aplikovat znalosti získané při studiu. Avšak autor v práci poměrně málo rozepisuje důvody a způsoby návrhu a implementace konkrétního řešení. Úvod je velmi strohý, převážně chybí motivace a obhajoba důvodu vytvoření práce. Pro ruční ovládání je prezentován vlastnoručně vyrobený ovladač postavený na platformě arduino, ale v práci je zmíněn pouze jednou větou a obrázkem. Chybí jakýkoliv popis příspěvku autora ke konstrukci, zapojení a SW propojení s modelem. Dobrou částí práce je prvotní analýza pohybu hada ve 2D s pomocí systému Algodoo. Po jeho pochopení se autor věnuje již plně 3D modelu v systému CoppeliaSim (V-REP). Testování v mírném terénu je dobrou ukázkou funkčnosti simulovaného způsobu pohybu. Velmi vhodná je možnost úpravy hodnot parametrů pomocí GUI. Z pohledu řízení je daný kinematický model ideální dráhy pohybu vstupem modelu ve formě žádané veličiny, nikde se však neověřuje zda se skutečně podařilo hodnot dosáhnout. Velmi kladně také hodnotím implementaci a analýzu více typů pohybu. Použitá literatuje je adekvátní, citace odkazů z internetu [6] až [15] nemají správnou formu, často chybí autor či lepší popis obsahu stránky. Např. zdroj [15] má přímo na odkazované stránce aplikace jméno autora, které by se mělo objevit v citaci.

Práce s literaturou včetně citací D

eVSKP id 132853