SKÁCELOVÁ, P. On-line marketingová komunikace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Schüller, David

Práce je zaměřena na oblast on-line marketingové komunikace společnosti, jež poskytuje software, nabízející širokou škálu služeb od nahrávání fotbalových zápasů, živého streamování, přes vytvoření sestřihu nejlepších okamžiků až po využití pokročilých analytických nástrojů. Hlavní a vedlejší cíle práce byly naplněny. Navrhovaná opatření jsou v souladu s navrhovaným cílem. V práci jsou použity relevantní metody pro sběr a analýzu dat. Kladně lze hodnotit použití regresní analýzy pro predikci návštěvnosti webových stránek. Na druhou stranu v Porterově analýze pěti konkurenčních sil by bylo přínosné detailněji rozpracovat odběratele společnosti (například představení jednotlivých fotbalových klubů v Německu). Navíc Porterova analýza a PESTE analýza není součástí teoretické části. U brainstormingu týkajícího se identifikace klíčových slov, by bylo vhodné uvést počet lidí, kteří se sezení zúčastnili. Autorka dobře interpretuje závěry z provedených analýz a vlastního průzkumu. Návrhová část obsahuje časové hledisko, finanční rámec, personální zajištění. Analýza rizik však obsahuje i rizika, která nejsou spojená s implementací návrhů. Formální náležitosti a použitá terminologie je na uspokojivé úrovni a to hlavně z hlediska absence některých použitých analýz v teoretické části. Otázka k obhajobě: Které další evropské trhy jsou pro společnost atraktivní?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Milichovský, František

Předložená diplomová práce je zpracovaná na velmi slabé úrovni, kdy obsahuje nedostatky nejen v logické struktuře, ale také ve způsobu použití jednotlivých metod. Práce má dále nedostatky na úrovni práce s odbornými zdroji.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D Cílem diplomové práce je "navržení online marketingové komunikace za využití search engine marketingu". V rámci provedené návrhové části uvádí diplomantka optimalizaci stávajících webových stránek se zapojením SEO přístupu, navržení PPC reklamy a využití konceptu STDC. Vzhledem ke stanovenému cíli lze považovat jeho naplnění za uspokojivé, i přes obsahové výtky.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod E Základní struktura teoretické části diplomové práce odpovídá zadanému tématu. Jednotlivé položky jsou však zpracovány velmi stručně, což vyvolává dojem nedokončené práce. Ve vazbě na použité metody v analytické části práce postrádám uvedení teoretického popisu pro PESTE analýzu, Porterovu analýzu, SWOT analýzu a metodu FMEA. V rámci PESTE analýzy kombinuje diplomantka B2B a B2C trhy, aniž by je rozlišovala. Ve vazbě na fotbalové odvětví je nezbytné sledovat oba trhy, ale musí být logicky rozřazeny. V kapitole 2.4.1 Produkt jsou popisováni konkurenti vybraného podniku, což by mělo být součástí kapitoly 2.3.2 Rivalita mezi stávajícími konkurenty (v této kapitole je uveden všeobecný popis, patřící spíše do teoretické části než do části analytické).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E Vyhodnocení zjištěných provedené PESTE analýzy a Porterovy analýzy lze považovat za relevantní. V případě analýzy vnitřního prostředí dochází k nelogickému promíchání několika oblastí, které jsou sice vzájemně provázané, ale nevhodně zpracované. V případě provedené SWOT analýzy hodnotím pozitivně stanovení pořadí jednotlivých prvků z hlediska jejich vzájemné provázanosti. Formulace jednotlivých položek je v zásadě ve správné podobě. Nicméně, jako hrozba 2T je uvedeno, že "marketingová komunikace konkurentů je na vyšší úrovni". V analytické části však není jednoznačně uvedeno, na jaké úrovni mají konkurenti marketingovou komunikaci. Diplomantka využila metodu FMEA pro hodnocení definovaných rizik (kap. 3.5, s. 118-123). Vzhledem k tomu, že obsahem této kapitoly je analýza rizik, je nevhodně umístěna v návrhové části práce. Samotné použití metody není podloženo teoretickým popisem a nelze tedy objektivně verifikovat použitý postup. V případě určení hodnoty rizikového čísla (RPN) v tabulce 35 (s. 120) je využito proměnných "pravděpodobnost" a "dopad". Při stanovení RPN je však využíváno třetí proměnné "význam", kterou diplomantka nepoužila.
Praktická využitelnost výsledků E Návrhová část obsahuje tři oblasti, které by měl vybraný podnik realizovat. Návrh v kap. 3.1 je z hlediska uvedeného popisu realizovatelný. V případě návrhu v kap. 3.2 však diplomantka nelogicky uvádí "optimalizaci webových stránek pomocí PPC reklamy". PPC reklama může zprostředkovat proklik na webové stránky, ale v žádném případě není využíván jako optimalizační nástroj webových stránek. Samotná kapitola uvádí možnost použití PPC jako komunikačního nástroje a ne jako nástroje pro optimalizaci. Návrh konceptu STDC (kap. 3.3) lze přijmout jako vhodný, avšak bylo by vhodnější uvést vysvětlující text než pouhé uvedení v tabulce. Kapitola 3.5 však nepatří do návrhové části, jelikož jejím obsahem je hodnocení rizik - tedy stávající situace před zavedením návrhů. Z tohoto pohledu by s největší pravděpodobností měla kapitola být umístěna za SWOT analýzu. Jako nedílná součást návrhové části je považováno ekonomické zhodnocení (viz kap. 3.4), kde jsou uvedeny náklady na realizaci. V rámci ekonomického zhodnocení však není zřejmé, jaké jsou očekávané přínosy z realizace návrhů . tedy, za jakých podmínek je možné použité finanční prostředky považovat za účelně vynaložené.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Z hlediska používané terminologie obsahuje diplomová práce neodborné či nevhodné pojmy. Za významnou chybu lze považovat označení společnosti Xxyz, s.r.o. Pokud si společnost nepřála být jmenována, je vhodnější uvádět pojem "vybraný podnik" než fiktivní název, který se může shodovat s existujícím subjektem.
Práce s informačními zdroji D Diplomová práce využívá v zásadě relevantní zdroje, a to jak pro teoretickou část, tak i praktickou. Pro citaci zdrojů využívá diplomantka harvardský styl, který lze obecně považovat za nejvhodnější pro odborné práce. V rámci teoretické části je však velký počet citací zdrojů, které nejsou uvedeny v seznamu použité literatury (např. Constantinides, 2002; Kotler, 2007; Kincl, 2004;Svoboda, 2019). V případě dalších citací uvádí diplomantka elektronické zdroje v nesprávné podobě. Při použití harvardského stylu se v citaci neuvádí internetová adresa. Analýza marketingového mixu společnosti neobsahuje v textové části jedinou citaci i když by zde měly být uvedeny.
Navrhovaná známka
E

Otázky

eVSKP id 133116