Bartes, František

Otázka: Vysvětlete postup užití analýzy citlivosti

Splnění stanovených cílů B Vytýčené cíle byly vcelku splněny
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Zvolený postup řešení zadaného úkolu byl zvolen velmi dobře
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka prokázala vcelku solidní schopnost využít dosažených výsledků a vyvodit z nich smysluplné závěry.
Praktická využitelnost výsledků C Závěry, ke kterým autorka dospěla, jsou využitelné v praxi příslušné firmy, ale vyžadují určité "dotažení" ve své aplikaci.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce je logicky uspořádaná. Mám k práci několik připomínek: a) Na str. 31 je nesprávně uveden Veberův model rozhodovacího procesu jako osmi fázový model zpravodajského procesu! b) V analýze stávajícího stavu chybí analýza konkurenta „Čtyř rohů“ podle Portera. c) Užití metody ACH – hypotézu je možné vyřadit pouze tehdy, když máme nezvratný důkaz její neexistence (nereálnosti). Pokud je hypotéza i silně nepravděpodobná, tak není nereálná a tudíž musí zůstat v množině hypotéz do té doby, než je vyvrácena nezvratnými důkazy! d) Analýza citlivosti by měla být více dotažena ve svém uplatnění, neboť její úlohou je zjistit citlivost závěrů na případnou změnu důležitosti důkazů. Což zde chybí. e) U stanovení milníků je třeba zadat i časový interval výskytu určitého signálu, který oznamuje působení konkrétního symptomu (milníku).
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Autorka prokázala svoji schopnost využít vhodné zdroje k napsání své závěrečné práce, respektovat normu ČSN ISO 690 v platném znění.

Petráková, Anna

Ve své diplomové práci se autorka zabývá systémem Competitive Intelligence s cílem vytvořit funkční návrh řešení Competitive Intelligence v prostředí konkrétního vybraného podniku. Jako dílčí cíle si autorka stanovila: provedení analýzy současné situace vybrané společnosti a zjištění konkrétních potřeb zadavatele tak, aby při dosažení hlavního cíle mohla zvolit nejlepší řešení. Předložená diplomová práce má čtyři oddíly a je koncipována jako teoreticko-praktická. Text celé diplomové práce je přehledně a logicky uspořádán. Zpracování jednotlivých kapitol teorie i analýzy je důkladné a nechybí propojení s praktickou částí práce. V teoretické části seznamuje diplomantka s pojmem a problematikou Competitive Intelligence, s jeho historií, definicemi i druhy, metodami a tím, jak je možné tuto systémovou aplikační disciplínu využít v podnikání. V části analytické se autorka zabývá strukturou vybrané společnosti a analyzuje její současný stav za použití dvou metod: SWOT analýzy, s jejíž pomocí jasně a stručně vypíchla silné a slabé stránky současného stavu společnosti, a Porterovu analýzu, která posloužil k zmapování faktorů, které ovlivňují vyjednávací pozici firmy v odvětví. Analytická část práce vedla k zmapování současné situace konkurenčního zpravodajství ve společnosti a ukázala, jakým směrem se bude ubírat poslední část práce-návrhu na konkrétní řešení a doporučení. V poslední praktické části diplomové práce diplomantka ukázala, že má odpovídající teoretické znalosti cyklu Competitive Intelligence, který je schopna v praxi srozumitelně aplikovat a předat návod na použití Competitive Intelligence vybrané společnosti. V ukázce autorka použila znovu analýzu SWOT, stanovila a následně vyselektovala hypotézy, stanovila důkazy a argumenty, k jejichž zpracování použila matici a analýzu citlivosti. Závěrečná zpráva s milníky a zhodnocení návrhu je v souladu s původními požadavky společnosti. Řešení, které diplomantka navrhla, je návod na sestavení kvalitnějších podkladů, které pomohou managementu při strategickém rozhodování. Věřím, že tento návod bude správně využit k větší znalosti trhu a tím ke zlepšení výkonu firmy. Závěr práce shrnuje celou práci a potvrzuje dosažení všech stanovených cílů. Jazyková úroveň práce je velmi dobrá – text je psán spisovnou češtinou bez pravopisných chyb. Našla jsem jen několik stylistických a interpunkčních drobností: chybějící čárky (18, 22, 25, 27, 29, 73) a tečky v textu (17, 55, 58, 63, 64, 65, 66, 69), nevhodný zápis částky (32), odrážka navíc (57), překlep (71), osamostatněný nadpis (23). Práce má všechny formální náležitosti, které jsou od diplomové práce vyžadovány. Poznámkový aparát má drobné problémy: ukončení přímé citace horní uvozovkou před závorkou s číselným odkazem a tečka za ní (6, 7, 15,16), ukončení nepřímé citace otazníkem před závorkou s číselným odkazem a tečka za ní (9), odskočení od textu (12). Seznam použitých zdrojů je poměrně obsáhlý: obsahuje 25 publikací, 5 internetových odkazů a 1 výukový materiál, 6 titulů je v angličtině, ostatní česky. Oceňuji vlastní zpracování tabulek a obrázků autorkou. Výše uvedené nedostatky trochu pokazily můj dojem z diplomové práce, nicméně tyto nedostatky hodnotím jako drobné vzhledem k obsahové stránce textu, který je velmi zdařilý. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji známku výbornou. V Hradci Králové, dne 23. května 2021 Mgr. Anna Petráková

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A