HODULÍKOVÁ, E. Uplatnění statistických metod při posuzování vybraných ukazatelů společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Doubravský, Karel

Tématem předložené práce je zhodnocení stávající situace zvolené společnosti. Práce je členěna do tří hlavních částí. Autorka využila vybrané literární zdroje a sestavila srozumitelnou teoretickou část, na kterou logicky navazuje část analytická a návrhová. V analytické části autorka analyzuje zvolenou společnost s využitím vybraných ukazatelů a statistických metod. V této části musím vyzdvihnout i využití vícerozměrného regresního modelu k zohlednění makroekonomických ukazatelů. V návrhové části autorka prokázala schopnost dojít k samostatným a konkrétně specifikovaným závěrům. Práce je zpracována kvalitně a má odpovídající strukturu a grafickou úroveň. Použité metody jsou adekvátně zvoleny. Rozsah přehledu literatury je dostačující a odpovídá typu práce. Z výše uvedených důvodů se domnívám, že práce splňuje podmínky kladené na diplomovou práci a doporučuji práci k závěrečné obhajobě.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Dobešová, Romana

Diplomová práce a celkový přístup studentky na mě působí velmi důsledně. Teoretická část i na ni navazující analýza je dle mého názoru kvalitně zpracována. Velmi mě zaujala kapitola 2.3, ve které studentka popisuje možný dopad makroekonomických ukazatelů na rentabilitu společnosti a nezabývá se tedy čistě predikcí postavenou na hodnotách ukazatele z minulých let. Zajímavá je také komparace těchto dvou odlišných predikcí. V návrhové části studentka velmi přehledně vypracovala jednotlivé návrhy a ke každému uvedla srozumitelný přínos. Diplomovou práci celkově hodnotím jako zdařilou a doporučuji ji k obhajobě.

Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A