ZBOROVSKÁ, M. Posouzení ekonomické situace mateřské společnosti pomocí statistických metod [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Doubravský, Karel

Tématem předložené práce je zhodnocení stávající situace zvolené společnosti. Práce je členěna do tří hlavních částí. Autorka využila vybrané literární zdroje a sestavila srozumitelnou teoretickou část, na kterou logicky navazuje část analytická a návrhová. V analytické části autorka analyzuje zvolenou společnost s využitím vybraných ukazatelů a statistických metod. V návrhové části autorka prokázala schopnost dojít k samostatným a konkrétně specifikovaným závěrům. Práce je zpracována na velmi dobré úrovni a má odpovídající strukturu a grafickou úroveň. Použité metody jsou adekvátně zvoleny. Rozsah přehledu literatury je dostačující a odpovídá typu práce. Z výše uvedených důvodů se domnívám, že práce splňuje podmínky kladené na diplomovou práci a doporučuji práci k závěrečné obhajobě. Otázka k obhajobě V práci nedoporučujete dlouhodobé plánování na základě predikcí v odvětví působnosti vybrané společnosti. S ohledem na to, že v práci predikce využíváte, jak byste vymezila pojem dlouhodobý plán?

Praktická využitelnost výsledků C S ohledem na praktické využíti by bylo vhodné některé návrhy podrobněji rozepsat.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Maňáková, Marie

Autorka se ve své diplomové práci zabývá analýzou finančních ukazatelů za pomocí statistických metod u zvolené společnosti působící v IT sektoru na slovenském trhu. Cílem diplomové práce je posouzení ekonomických ukazatelů společnosti a formulace konkrétních návrhů ke zlepšení jejího finančního zdraví. Práce je rozdělena do tří hlavních oblastí, teoretická část pracuje s použitými zdroji a vysvětluje aplikaci konkrétních metod užitých v diplomové práci, analytická část tyto metody aplikuje a návrhová část výsledky praktické části interpretuje a transformuje do konkrétních návrhů. Závěrečná část je z mého pohledu klíčovým pilířem celé diplomové práce, protože přináší přidanou hodnotu v podobě jasně zpracovaných návrhů na základě předešlého zkoumání a aktuální situace trhu. Byť je celá oblast zpracována konstruktivně, informace na sebe logicky navazují a autorka přesvědčivě argumentuje ve prospěch navrhovaného řešení, uměla bych si představit větší množství těchto navržených řešení. Stylistická, sémantická a grafická úprava vykazují vysokou kvalitu, stejně jako užité jazykové formulace, které vypovídají o tom, že autorka se v problematice zdatně orientuje. Práce obsahuje minimum gramatických chyb a ojedinělé překlepy. Grafy, obrázky a tabulky zásadně doplňují psaný text a autorka je využívá pro snazší pochopení psaného textu. Osobně bych volila jiná barevná schémata (zejména u grafů) pro lepší srozumitelnost výslednic, ale tento dojem může být ryze subjektivní. Použité literární prameny považuji za dostačující a v práci patřičně zapracované, nicméně bych uvítala více zahraničních zdrojů. Z formálního hlediska splňuje diplomová práce všechny požadované náležitosti a nemám k ní připomínky. Na základě kvality posuzované práce lze konstatovat, že autorka věnovala vysoké úsilí vedoucí ke splnění jasně nadefinovaných cílů a dané problematice bezpochyby rozumí. Z těchto důvodů doporučuji diplomovou k závěrečné obhajobě.

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B