SEDLÁŘ, J. Konstrukce dvouosého suportu vícevřetenového soustružnického automatu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Hadraba, Petr

Předložená diplomová práce je na vysoké úrovni. Výsledný návrh suportu je navržen do nejmenšího detailu, které dokazují, že se autor konstrukčním pracím dlouhodobě věnuje. Celá práce je systematická a oceňuji, že rešeršní část je účelně využita a neslouží jen jako výplň volných stránek. Vzhledem k rozsáhlosti výpočtové práce bych doporučil zařadit jen nejzákladnější výpočty a ostatní přiložit v samostatné výpočtovou zprávu. Ve velkém rozsahu výpočtů se čtenáři hůře orientuje. Velmi oceňuji, že student využil MKP modelu k posouzení dvou návrhových variant. Posouzením samobuzením vibrací s využitím MKP modelu student prokázal výbornou schopnost učit se novým věcem a ty dále prakticky aplikovat. Všechny body zadání byly slněny a práci nelze než doporučit k obhajobě.

Štěpánek, Vojtěch

V úvodní části diplomové práci autor vysvětlil princip funkce vícevřetenových automatů a představil přední výrobce obráběcích strojů tohoto typu. Dále autor zhodnotil kinematické uspořádání strojů a možné způsoby realizace kinematických dvojic. Na tuto část plynule navázal kapitolou číslo 3, ve které jsou detailně popsány jednotlivé konstrukční celky dvouosého suportu, jehož konstrukce je hlavním předmětem této práce. Teoretickou část práce uzavírá kapitola o dynamickém chování obráběcího stroje. V praktické části kladně hodnotím celkem 6 návrhových variant, které jsou následně objektivně zhodnoceny pomocí multikriteriálního hodnocení. Oceňuji podrobnou výpočtovou zprávu. Úplné uvolnění mohlo obsahovat vysvětlivky jednotlivých sil pro lepší porozumění (např. Obr. 57, síly Fak1 a Ft se musí dohledat dále z kontextu). U vzorce č. 29 bych doporučil nezaokrouhlovat výsledek (doba rozběhu = 0s). V kapitole 8 kladně hodnotím rozbor jednotlivých konstrukčních celků, popis součástí v dílčích pohledech a zapracování navržené konstrukce do konstrukce celého stroje. Nechybí ani řešení krytování a mazání. Modální analýza navrženého řešení a doporučení rozšíření konstrukce pro aplikaci řešení do reálného stroje práci uzavírá za splnění všech cílů zadání.

eVSKP id 129666