KUTNAR, V. Softwarová podpora projektování poplachového zabezpečovacího systému [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Burda, Karel

Zadání práce považuji za splněné v celém rozsahu. Student konzistentně popsal příslušnou teorii a poté v rámci metodiky projektování poplachových zabezpečovacích systémů navrhl a naprogramoval aplikaci pro posouzení bezpečnosti budov. Aplikace je prakticky použitelná, je v souladu s existujícím standardem a je opatřena rozsáhlou nápovědou. Student zadaný problém řešil systematicky, velmi pečlivě a samostatně. Práce je psána logicky, odborně a na vysoké formální úrovni. Práci hodnotím 95 body, tj. stupněm A.

95

Zeman, Václav

Cílem hodnocené bakalářské práce bylo, navrhnout metodiku projektování poplachových zabezpečovacích systémů a vytvořit softwarovou aplikaci, která bude sloužit jako pomůcka při projektování těchto systémů. Zadání práce považuji za splněné, autor práce vhodným způsobem uvedl prvky architektury poplachových zabezpečovacích systémů popsal, způsob jejich projektování a vytvořil metodiku pro budovy s 1. a 2. stupněm zabezpečení. Po formální stránce má práce dobrou úroveň, vlastní text je bez většího počtu překlepů a prohřeškům proti typografickým zásadám. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a jsou sepsány srozumitelně a konzistentně. Nad rámec zadání autor v 5. kapitole uvedl statistiky vloupání v České republice, které rozšířil o poznatky z vlastní praxe. Uvedenou kapitolu považuji za přínosnou, vhodným způsobem doplňuje probíranou problematiku bakalářské práce. Za vlastní přínos autora lze považovat vytvoření sady otázek, na základě, kterých lze snadno stanovit požadavky na zabezpečení daného objektu. Uvedené otázky převedl do formy SW aplikace, která napomáhá s jejich vyhodnocením. Aplikace je funkční, pracuje tak jak autor uvádí. Určité připomínky mám k jejímu vzhledu a uživatelské přívětivosti. V aplikaci jsou veškeré otázky předvyplněny a může se stát, že uživatel ztratí přehled o tom, kterou částí dotazníku se již zabýval. Určitě by bylo vhodné doplnit aplikaci o průvodce, který uživatele provedl jednotlivými částmi dotazníku a také zvolit modernější vzhled aplikace. Přes uvedenou výtku považuji práci za přínosnou, splňuje veškeré požadavky na bakalářskou práci a navrhuji hodnocení B/86 bodů.

86

eVSKP id 133392