VOSKÁROVÁ, A. Hodnocení rizik v ochraně osobních údajů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Míšek, Jakub

Bakalantka zpracovala pro svoji závěrečnou práce téma Hodnocení rizik v ochraně osobních údajů. V teoretické části se autorka věnuje nejprve obecně fenoménu hodnocení rizik a následně detailně popisuje roli hodnocení rizik v právní úpravě ochrany osobních údajů. Na základě dostatečného množství relevantních zdrojů pak přináší vlastní formulovanou metodiku pro provádění hodnocení rizik, kterou pak dále použila pro praktickou část své práce. Ta spočívá ve webové aplikaci, která pomáhá správcům údajů s prvotním hodnocením rizika, které je nezbytné provést při každém zpracování osobních údajů. Praktická využitelnost výsledků práce je proto velmi vysoká. Zadané cíle práce tak byly bezezbytku naplněny. Mohu s radostí uvést, že se jedná o excelentní text, který kvalitně popisuje relevantní problematiku a aplikuje závěry z ní vyplývající. To navíc na úrovni a míře detailu, která mnohdy schází závěrečným pracím na právnické fakultě. Totéž pak platí i pro praktickou část práce, ke které nemám výhrad. Z formálního hlediska je práce rovněž na vysoké úrovni. Autorka nabízí precizní výklad, jednotlivé části práce na sebe vhodně navazují a text samotný je psán jasným a srozumitelným jazykem. V průběhu přípravy práce autorka pravidelně konzultovala a o téma se aktivně zajímala. Vzhledem k uvedenému rád hodnotím, jak je uvedeno výše.

100

Myška, Matěj

Hodnocená bakalářská práce je svým rozsahem, hloubkou a kvalitou zpracování tématu „Hodnocení rizik v ochraně osobních údajů“ v pozitivním slova smyslu vysoce nadstandardní. V teoretické části práce autorka tak nepřináší jen kvalitní analýzu zkoumaného tématu s využitím relevantních pramenů, včetně reflexe již existujících řešení k dané problematice, ale i velmi dobře promyšlený originální přístup k hodnocení rizik při zpracovávání osobních údajů, čímž zcela naplňuje plánované teoretické cíle práce. Drobné výtky by ale mohly být vzneseny proti poněkud neústrojné uvedenému výkladu právní úpravy osobních údajů v druhé kapitole práce nebo poněkud upozaděnou problematiku posuzování kolize základních práv prostřednictvím „trojstupňového testu“ (s. 30 práce). Pravopisnou stránku práce mi nepřísluší hodnotit, neboť nejsem rodilý mluvčí jazyka, v němž je práce vypracována. Po formální stránce nemám k práci výhrad. Text je vypracován pečlivě, sazba práce je úhledná a bez typografických chyb. Tabulky, obrázky a přílohy doprovázející text jsou přehledné a zvyšují informační hodnotu práce. Zdroje jsou citovány korektně. Obecně je možno konstatovat, že z práce přímo čiší vysoké osobní zaujetí autorky, které se projevuje na celkové kvalitě práce. Naprogramovaná funkční aplikace je přehledná, srozumitelná a uživatelsky přívětivá. Efektivně umožňuje zájemcům z řad správců osobních údajů „vyhodnotit závažnost rizika chystaného zpracování osobních údajů“ jak předpokládá zadání práce. Praktický cíl práce je tak možno považovat též za splněný. Vzhledem mimořádně vysoké praktické využitelnosti aplikace doporučuji autorce, aby kontaktovala Úřad pro ochranu osobních údajů a domluvila se na způsobu případného dalšího využití aplikace či minimálně její propagaci.

99

eVSKP id 133532