MOKREJŠ, J. Návrh topologie distribuovaného řídicího systému pro domácí automatizaci využívajícího technologie IoT [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Ellederová, Eva

Předložená bakalářská práce se zabývá topologii distribuovaného řídícího systému pro chytrou domácnost využívajícího technologie IoT. Autor v teoretické části práci vyhodnocuje dosavadní stav poznání v oblasti topologií řídících systémů využívaných v domácí automatizaci. V jednotlivých kapitolách vymezuje koncepci IoT a chytré domácnosti, uvádí přehled sítí a jejich topologie a klasifikuje drátové a bezdrátové komunikační protokoly. Stěžejní jsou kapitoly věnované distribuovanému řídícímu systému a prvkům využitelným v chytré domácnosti, které představují teoretická východiska pro praktickou část práce. V praktické části autor představuje vlastní návrh topologie distribuovaného řídicího systému pro domácí automatizaci, definuje jednotlivé akční a senzorické prvky systému a vybírá pro ně vhodné IoT technologie. Závěrem navrženou topologii porovnává s technologiemi, které jsou využívány v současné době a diskutuje výsledky svého návrhu. Po obsahové stránce tato práce splňuje vytyčený cíl. Autor práce prokázal pochopení dané problematiky úspěšným vytvořením vlastního návrhu topologie distribuovaného systému řízení pro domácí automatizaci využívajícího technologie IoT. Teoretický rámec práce je důkladně a přehledně zpracován s velmi kvalitní rešerší relevantní literatury sestávající z více než 50 aktuálních publikací. Praktická část práce má logickou strukturu a je vidět, že autor řešené problematice rozumí. Oceňuji i to, že autor proaktivně konzultoval zpracování své práce s oborníkem ze Středoevropského technologického institutu VUT a měl vždy připravené konkrétní postupy k řešení. Jazyková a stylistická stránka práce je na velmi dobré úrovni. Práce je psaná odborným vědeckým stylem a terminologie je konzistentní. Práce je zdařilá i po formální stránce: je přehledná, kapitoly jsou logicky členěné, zvolený poznámkového aparát a obrazové materiály vhodně doplňují její obsah. Citace v textu a v seznamu literatury jsou v souladu s požadavky citační normy APA Style. Z výše zmíněných důvodů práci doporučuji k obhajobě.

96

Baumgartnerová, Alena

Student ve své bakalářské práci Design of a Topology of a Distributed Control System for Home Automation Using IoT Technologies měl za úkol provést rešerši literatury v oblasti řídících systémů a zjistit, jaké nemodernější prvky se používají v domácí automatizaci využívající technologie internetu věcí (Internet of Things/IoT) a porovnat jejich klíčové parametry. Hlavním cílem praktické části bakalářské práce bylo navrhnout topologii distribuovaného řídícího systému pro domácí automatizaci, která využívá IoT technologii, definovat jednotlivé prvky systému a zvolit pro ně vhodnou IoT technologii. Dílčím cílem práce bylo dále navrženou topologii porovnat s ostatními topologiemi, které se momentálně využívají a vyhodnotit výsledky návrhu. V celé práci je dodržen formální jazyk i odborný styl spolu s objektivním přístupem k tématu, text je jasně členěn do kapitol a podkapitol, čímž je přehledný a srozumitelný, je jasně logicky vystavěn a doprovázen grafikou – obrázky, grafy a tabulkami, které vhodně doplňují text, práce je po formální stránce na výborné úrovni. Jazykové prostředky odpovídají velké míře odbornosti zvoleného tématu. Jako celek tato práce prokazuje autorovu schopnost orientace v teoretických konceptech zpracovávané problematiky a kritické práce s informačními zdroji. Zvolený styl je úměrný tématu a je jednotný v celé práci. V textu se nevyskytují chyby, stavba souvětí je komplexní, koherence textu je dodržena, z hlediska koheze se v práci vyskytují velmi vhodně použité prostředky. Výsledkem je tedy práce na výborné jazykové i obsahové úrovni. Práce se neodklání od tématu a cíle, výsledky jsou patřičně shrnuty v závěru. Zadání práce je splněno, jak po teoretické, tak i praktické stránce, a proto doporučuji k obhajobě.

97

eVSKP id 134541