KŮRA, T. Metody výroby elektrické energie z odpadního tepla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Konečná, Eva

Bakalářská práce byla zaměřena na technologie využívající odpadní teplo pro výrobu elektrické energie. Vedle tradičních metod autor věnoval pozornost i pokročilým technologiím jako jsou termoelektrické generátory apod. I přesto, že práce byla zpracována důsledně a na dobré úrovni, najde se v textu několik nepřesných formulací. Větší důraz mohl být kladen na systematičnost samotné rešerše a výběru vhodných odborných publikací, stejně tak na vyvozování vlastních závěrů práce. Student pravidelně konzultoval, pracovala pečlivě a samostatně. Téma zpracoval zodpovědně a splnil všechny body zadání. Celkově hodnotím práci známkou velmi dobře (B), a doporučuji k obhajobě.

Máša, Vítězslav

Cílem bakalářské práce bylo představení technologií pro přeměnu tepla na elektrickou energii a posouzení jejich aplikačního potenciálu. Výsledná práce nabízí kvalitní a systematický popis těchto technologií včetně potřebného teoretického základu. Je třeba ocenit, že autor představuje také méně známé postupy, jako je např. Trilaterální Flash Cyklus, termoemisní generátory, termofotovoltaické systémy či usměrňovací antény. Z textu je patrné, že se autor v problematice velmi dobře zorientoval. Určitou slabinu práce vidím v kap. 5 Aplikace technologií, která se snaží vypořádat s cílem „Sestavení přehledu případových studií o využití technologií“. Je v ní využita řada kvalitních zahraničních zdrojů, ale chybí jí metodický přístup. Jednotlivé případové studie jsou velmi různorodé; není zřejmé, zda jde o praktické aplikace, laboratorní experimenty nebo simulace; není použit jednotný způsob kvantifikace publikovaných výsledků; chybí interpretace výsledků a porovnání; míchá se rešerše literatury s průzkumem trhu. Vzniká tak houština příkladů ukazujících, co vše je v dané oblasti možné. Autor naštěstí čtenáře z této houštiny vyvádí 6. kapitolou, kde aspoň zpětně některé důležité závěry a vlastní interpretace předkládá. Cíle práce tedy byly splněny a její text považuji za přínosný. Představuje aktuální náhled na dané téma, je odborný a přitom dobře srozumitelný. Po formální stránce je text také v pořádku. S přibývajícími stránkami jen přibývá gramatických chyb a překlepů. Jejich rozsah však není výrazně rušivý. Na závěr si neodpustím komentář k abstraktu, který by měl představit motivaci práce a dosažené výsledky, nikoliv opakovat zadání. Bakalářskou práci celkově hodnotím jako velmi dobrou (B) a doporučuji ji k obhaojobě.

eVSKP id 132663