KELBL, J. Analýza dat Condition Monitoringu pro potřeby Key Performance Indicators (KPI) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Ježek, Michal

Práce je strukturovaná, přehledně členěná, avšak celkový dojem kazí její jazykový styl, který občas přechází do výpravnějšího stylu používaného v populárních publikacích, avšak do vědecké práce, což bakalářská práce bezesporu je, tento styl nepatří. Dalším drobným nedostatkem je nevýrazná prezentace dosažených výsledků. Praktická část podrobně popisuje postup analýzy dat, který může být použit jako vzor pro zpracování dat pro potřeby KPI výrobních strojů z různých průmyslových odvětví. Nad rámec cílů byly vytvořeny grafické výstupy, které slouží pro prezentaci výsledků na manažerské úrovni a výsledky byly navíc ověřeny statistickými metodami, které potvrdily správnost zvolené metody analýzy a vhodně vybranou množinu zpracovávaných dat. Autorova práce ukazuje, že relativně jednoduchým zpracováním vhodně vybraných dat získaných automatickým měřením vybraných parametrů, které lze navíc automatizovat, lze odhalit slabá místa výrobních strojů. Odstranění těchto slabých míst může ve výsledku ušetřit nemalé finanční prostředky. Zadané cíle práce byly splněny, autor pracoval samostatně a iniciativně a aktivně plnil pokyny vedoucího práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Staněk, Kamil

Bakalářská práce Jana Kelbla se zabývá analýzou dat Condition Monitoringu pro potřeby KPI. Na základě konkrétního požadavku brněnské výrobní společnosti jsou zpracovávány jejich sekundární výrobní data. Byla vytvořena vlastní zdařilá a funkční aplikace v jazyku Python, která prováděla potřebné vědecké výpočty pro daný úkol. Také byly vytvořené Dashboardy, ze kterých je možné vyčíst potřebné výkonnostní charakteristiky, které jsou velmi pěkně zpracované a přehledné, což považuji za velmi přínosné. Práci lze však vytnout množství dílčích chyb, které celkově kazí jinak pěkný dojem zpracovaného tématu. Zbytečně obsáhlá teorie na 17 stranách ubírá možnosti lepšího využití prostoru na své odborné vyjádření v části práce pro vlastní řešení. Kapitola 2.3 popisující produkty a nástroje pro datovou analýzu logicky zapadá už do oblasti vlastního zpracování, kde by měla být obsáhlejší analýza výběru. Výběr dle obrázku č.8 ukazující rostoucí popularitu programů je jen do roku 2018 a neodráží tak přímo aktuálnost na které byl založen výběr. Navíc úvodní část téměř celá čerpá jen ze dvou online zdrojů [1,2], které nejsou recenzované a dokonce jeden z nich [2] není ani autorsky podepsán. Lze tedy důvodně pochybovat a jejich objektivnosti, na kterou je třeba brát ohled při vypracování vědecké práce. Práce používá také zcela nevědecké termíny jako je například věta na straně 27 "Vedoucí pracovníci využívají klíčových ukazatelů výkonnosti k pochopení, zda je jejich společnost na dobré cestě." Další výtka směřuje na nedostatečnou kontrolu použitých zkratek v textu, kdy některé nejsou ani uvedeny v seznamu zkratek s krátkým vysvětlením. Například termíny DTPR a PPM na straně 32-33. U obrázků a grafů bych očekával vždy uvedení zdroje i v případě, že se jedná o vlastní zpracování. V některých případech jsou pochybnosti, kdo je autorem. Například tabulka číslo 1 na str. 25. V práci se autor nevyhnul překlepům a chybám jako je například věta na str. 29 v odstavci Doba cyklu. Práce tedy měla potenciál být velmi dobrou. Autor práce se však měl více věnovat i vlastnímu zpracování svých výsledků. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou B.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 132804