FILÍPEK, T. Obrábění těžkoobrobitelných materiálů dokončovacími technologiemi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Píška, Miroslav

Výjimečně kvalitní diplomová práce, zpracovaná s mimořádným zájmem a pečlivostí, navzdory všem potížím, které se kvůli pandemii Covid 19 vyskytly. Student zpracoval velký rozsah moderní literatury, připravil, zrealizoval a vyhodnotil velký rozsah experimentálních zkoušek obrábění přímo v praxi. Své výsledky pravidelně konzultoval a porovnával v rámci svých dílčích měření. Výsledky práce již byly úspěšně aplikovány do výrobní praxe, ve které představují výrazné ekonomické úspory. Diplomovou práci plně doporučuji k obhajobě.

Varhaník, Matúš

Záverečná práca autora sa zoberá dokončovacími metódami pri spracovaní ťažkoobrobiteľných materiálov. Je rozdelená na teoretickú a experimentálnu časť. V úvode práce sú popísané dokončovacie technológie, ich fyzikálna podstata a materiály nástrojov ktorými je daná technológia uskutočňovaná. Následne autor popisuje typy ťažkoobrobiteľných materiálov a uvádza čím je spôsobená ich zhoršená obrobiteľnosť. Experimentálna časť je spracovaná v spolupráci so spoločnosťou Schaeffler, spol. s.r.o.. Logická postupnosť experimentu je spracovaná na dobrej úrovni a autor preukazuje schopnosť následného vyvodenia záverov. Oceňujem, že v závere práce je uvedený ekonomický dopad zistených technologických charakteristík. Práca je dobrej štylistickej a grafickej úrovni, autorovi by som však doporučil výstupy z experimentu spracovať do grafov čo by zvýšilo výpovednú hodnotu zistených parametrov. Autor splnil ciele zadania a preto prácu doporučujem k obhajobe.

eVSKP id 129480