ZVONÍČEK, J. Vývoj procesních parametrů pro zpracování hliníkové slitiny AlSi7 technologií Selective Laser Melting [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Koutný, Daniel

Diplomová práce se zabývá se studiem hlavních procesních parametrů technologie selektivního laserového tavení při zpracování hliníkové slitiny AlSi7Mg0,6. Stanovením vhodné kombinace procesních parametrů bylo dosaženo velmi dobré homogenity materiálu s relativní hustotou převyšující 99% a s mezí kluzu dosahující 230 MPa v tepelně nezpracovaném stavu. Student prokázal dobrou znalost řešené problematiky a schopnost analyzovat a interpretovat dosažené výsledky. Cíle práce byly splněny, dosažené výsledky budou publikovány formou konferenčního příspěvku. Práci doporučuji k obhajobě.

Dočekalová, Kateřina

Předložená diplomová práce studuje vliv procesních parametrů na výsledné vlastnosti (mikrostruktura a mechanické vlastnosti) hliníkové slitiny AlSi7Mg0,6 (F357/A357) zpracované pomocí výrobní aditivní technologie SLM (Selective Laser Melting). V první části práce se autor zabývá popisem současného stavu poznání zahrnující popis technologie, charakterizaci a zpracování hliníkových slitin. Plynule navazující je další část práce, která se věnuje analýze problému a popisuje cíl práce. Obě dvě zmíněné kapitoly vypovídají o pečlivém nastudování technologie a jejímu plnému porozumnění. Čtvrtá kapitola diplomové práce je věnována popisu použitého materiálu, zařízení a experimentu vhodně umístěna v textu jako úvod do čtvrté kapitoly s výsledky práce. Kapitola „Výsledky“ zahrnuje analýzu prášku a výsledky návarových, tenkostěnných a objemových testů, dále obsahuje mechanické charakteristiky tištěných těles a ukázku prototypu (skříně turbodmychadla) ze slitiny AlSi7Mg0,6. Diskuze dosažených výsledků je obsažena v šesté kapitole textu, tato se zabývá komentováním dosažených výsledků v rámci všech provedených experimentů. Diskuze je pojata mezioborově (kombinuje znalost aditivní technologie a materiálového inženýrství), komentuje vliv vstupních parametrů na mikrostrukturu a mechanické vlastnosti vyrobených vzorků a odhaluje zákonitosti, které byly v rámci této práce pozorovány. Práce svým rozsahem pokryla poměrnou část optimalizace procesních parametrů slitiny AlSi7Mg0,6, což hodnotím jako velice přínosné. Součástí práce je i návrh experimentů, které budou na práci navazovat, aby došlo k úplné optimalizaci parametrů. V práci jsou přehledně dokumentovány experimenty a jejich výsledky. Z pohledu formálních požadavků je diplomová práce logicky strukturovaná v rámci jednotlivých kapitol a výborně vystihuje záměr zadání této práce. Je důležité poznamenat, že autor shromáždil relevantní informace i publikace k danému tématu a ty pak přehledně zpracoval v dostatečném rozsahu. Práce obsahuje minimum typografických chyb a jako klíčové považuji, že zde došlo k úplnému pochopení dané problematiky.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 108580