ŠPANILLER, J. Vize pro Krnov [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .

Žalmanová, Petra

Na základě důkladných analýz a rozborů řešeného území student navrhl koncepční řešení, ve kterém vychází z historického odkazu místa ( textilní průmysl, významné historické budovy v okolí ), ale zároven´ je pohledem do budoucnosti , jak dané místo zapojit do života obyvatel města v širších souvislostech, napojením na pěší trasy a cyklostezky , tak návrhem vnitrobloku, který by dotvořil zelený pás ve městě. Velkou pozornost věnoval návrhu vhodných funkcí pro dané uzemí a jejich vzájemnému propojení , scénáři, který by fungoval v průběhu celého roku.Uvědomuje si význam nároží v daném místě , kde stávala v historii tzv. Hlubčická brána a dotvoření městského bloku, který je pro tuto část města typický , avšak se zajištěním průchodnosti územím, do dalších částí města. Architektonické řešení knihovny je odpovědí na tyto stanovené cíle, včetně propojení s nově uvažovaným městským úřadem na jedné straně a městským kulturním sálem na straně druhé. Městská knihovna nabízí obyvatelům města nejen půjčování a studium knih, ale nejrůznější kulturní aktivity a prostory pro všechny věkové skupiny. Součástí návrhu je infocentrum, knihkupecví, prodejna hudebnin a také výstavní plochy. V návrhu fasád se snaží uplatnit jednak odkaz na tkalcovskou minulost místa , tak rytmizací zmenšit měřítko , odpovídající vellikosti města. Do kompozice je logicky včleněno umělecké dílo – socha Tří Grácií, umístěné ve vodní ploše ve vnitrobloku, které by mělo být vždy součástí architektonického návrhu. Celá arch. kompozice má vyjadřovat význam společenské instituce , kterou by měla knihovna v 21. stol. mít. Předložená bakalářská práce je zpracovaná na požadované úrovni a dokládá schopnost autora zvládnout i velmi náročné úkoly.

Přístup studenta ke zpracování A Student pracoval po celou dobu na BP svědomitě a s velkým zájmem.
92

Boleslavská, Yvona

Práce je zpracována na požadované úrovni, dokladuje schopnost autora se uplatnit v projekční praxi, nicméně vykazuje některá slabší místa, z nichž za nejpodstatnější považuji problematiku ekonomické stránky řešení z pohledu rozsahu nabízených služeb.

Urbanistické řešení A Student velmi zodpovědně analyzoval území pro navržený objekt z pohledu historického a urbanisticko-architektonického, včetně podrobného rozboru charakteru, kvality a výrazu okolní zástavby. V tomto směru je jeho návrh kvalitně zpracován. Předložená bakalářská práce území prostorově sjednocuje, uvolňuje pohledové osy a vytváří logické vazby na existující zelený prstenec parkových ploch ve městě.
Provozní řešení B Z provozního hlediska se v návrhu objevují některé nepřesnosti (např. nedostatečné prosvětlení stálých pracovišť a vazby kanceláří v 4.NP), ale ty jsou snadno odstranitelné. Za slabinu návrhu považuji rozsáhlé komunikační plochy a haly v části knihovny, a to s ohledem na rozsah primárních funkčních ploch objektu v lokalitě města Krnov.
Technicko konstrukční řešení C Konstrukční řešení je v souvislosti s rozsahem a půdorysným členěním objektu náročné, ale je logické a schopné realizace. Detaily fasády 1: 20 jsou jen nastíněné, bez bližší specifikace dimenzování jednotlivých prvků a vrstev, matoucí je kótování v metrech a milimetrech.
Architektonické řešení B Architektonický koncept má snahu spojit do jednoho výrazu odkaz na tkalcovskou minulost tohoto místa, a přitom navenek reflektovat vnitřní funkci objektu – knihovnu a kulturní sály. Výsledkem je různorodost dílčích úseků fasád, které jakoby pocházely od více architektů.
Formální úroveň A Grafické zpracování bakalářské práce je na dobré úrovni. Hodnotím snahu autora o doložení historického vývoje lokality a kontextu se současnými potřebami města. Pro příště bych doporučovala doplnit situace o legendy s vysvětlivkami grafických značek a o slovní doprovod k jednotlivým vyobrazením pro lepší srozumitelnost a orientaci.
86

eVSKP id 133651