LENÍK, P. Konverze bývalé textilní továrny Larisch a synové v Krnově [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .

Boháč, Ivo

Mezi výrazné rysy přístupu studenta ke zpracování daného tématu patřil vysoký stupeň samostatnosti a od počátku rozvíjené vlastní představy o koncepci řešení. Autor předkládá zajímavý koncept rozvoje historické struktury městské zástavby, reflektující potenciál a limity území, využívající uvědoměle základní pravidla a metodické postupy práce projektanta v tomto specifickém oboru. Konečný návrh odpovídá významu území a základnímu úkolu doplnit městskou strukturu dalšími chybějícími funkcemi městského charakteru a tomu odpovídající architektonickou strukturou. Vykazuje také určitou míru odvahy autora experimentovat a zkoušet nové. Práce prezentuje koncept návrhu na velmi vysoké úrovni. Silnou stránkou elaborátu jsou graficky znázorněná ideová východiska a koncepční přístup, dokumentující promyšlenost návrhu. Autor tak jasně deklaruje svoji připravenost pro budoucí samostatnou tvůrčí praxi architekta. Závěrem konstatuji, že práce splňuje veškeré požadavky kladené na bakalářský projekt. Otázky a náměty k obhajobě: 1) Jaká konkrétní úvaha vás vedla k uplatnění kovového lamelového roštu na fasádách nového objektu tak, jak byly aplikovány. Jaký je Váš základní koncepční záměr při uplatnění konkrétních kompozičních nástrojů pro dosažení požadovaného formálního výrazu ?

Přístup studenta ke zpracování A 93 zodpovědný, profesionální, tvůrčí
93

Plášil, Jiří

Autor se zajímavým a invenčním způsobem pokusil nalézt řešení otázky novotvaru v historickém prostředí v souladu s limity a technickými možnostmi daného území.

Urbanistické řešení A 94 Autor předkládá jasný, přehledný a funkční koncept zástavby, strukturovaný s ohledem na specifika řešeného území. Navržený dopravně-provozní skelet logicky navazuje na danosti širšího okolí. Kladem práce je rozsáhlá analytická část v úvodu, jasně dokumentující potenciál a limity území, jak z pohledu současného stavu městského organizmu, tak i vzhledem k platné ÚPD či strategickému plánu rozvoje města.
Provozní řešení A 90 Autor podmiňuje svůj návrh zabráním dalších pozemků v sousedství stávajících objektů, včetně vybourání části nekvalitní stávající zástavby. To mu na druhé straně umožňuje vytvořit velkorysý nástupní předprostor ve směru od historického městského centra. Zajímavě řešená je nová vstupní hala a její návaznost na provozy umístěné do objektů bývalé továrny.
Technicko konstrukční řešení A 90 Konstrukční a materiálové řešení je jasně a přehledně prezentováno. Patří k variantám možným. Stavební detail v podobě řezu je podrobně zpracován. Nechybí ani grafické schéma konstrukčního řešení.
Architektonické řešení A 90 Objemově prostorový koncept návrhu je zcela přiměřený řešené lokalitě, zvoleným měřítkem a formálním řešením fasád návrh přirozeně zapadá do okolí, nad které se nepovyšuje, ale se kterým komunikuje. Hmotově objemový koncept je promyšlený, logický a úměrný řešenému území. Formálně výrazové řešení vychází ze soudobých standardů, především zvoleným měřítkem se však dobře vyrovnává se skutečností sousedství výrazných historických objektů. Autor nabízí koncept založený na setkání a dialogu historického a moderního. Pro novotvar na nezastavěné parcele volí jasně soudobé formy, které jsou ovšem pro specifický charakter malého historického města zcela vhodné a adekvátní.
Formální úroveň A 90 Grafické a adjustační zpracování je na dobré úrovni a odpovídá závažnosti bakalářského projektu. Výkresy jsou propracované a mají dobrou výpovědní hodnotu.
91

eVSKP id 133681