ONDŘEJOVÁ, D. Vize pro Krnov [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Volba tří lineárních objektů dotvářející významný městský prostor byla vedena snahou o racionální a čitelné napojení městského okruhu do útrob bloku a využití potenciálu meziprostoru – „mezidomí“ s významem nového bulváru. Autorka této kompozici přizpůsobila funkci a snažila se vybalancovat proporční návaznosti na okolní vazby, včetně průchodnosti z ulice Soukenická. Dokomponování záměru sebou však nese další otázky návaznosti a účelnosti veřejných prostorů, zatížení dopravního řešení i správného vyhodnocení přídavku jiných funkcí, než administrativních. Zapracování inspirace městského špalíčku by obzvláště v uliční frontě a sousedství koncertní síně kostela Sv. Ducha zasloužilo větší cit pro detail parteru a architektonického tvarosloví vystupujících portiků, řešení provozu a ekonomická přiměřenost vedla od původních velkorysých představ neodpovídajících velikosti města po určitý kompromis, ovšem bez využití poetiky i v administrativních objektech v nejlepším případě neopomíjené. Autorka vyzdvihuje společenský potenciál parcely na městském okruhu, hodnotu místa by, dle mého názoru, mohla využít pro širší záběr funkčního využití.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | B | 80 | Autorka od počátku inklinovala k návrhu jasně definovaných bloků nové výstavby, v průběhu práce provedla řadu koncepčních variant, ověřila mnoho možností a po dalších analýzách opustila i velkoryse volený koncept tvorby nového náměstí. Byla přesvědčena o potenciálu vybudování nové radnice, její vize však z části opomíjela význam stávajícího náměstí. Definicí nového uličního prostoru i významu nároží se pilně zabývala, prvotní nedostatky ve znalostech typologie a urbanismu překonávala svou pílí. |
Toto zadání bakalářské práce je zaměřené nejen na objekt samotný, ale také na čtení místa v širším kontextu a vyhledávání potřeb zadaného celku. Studentka na základě svých analýz navrhla pro zadané místo reprezentativní budovu městského úřadu. Tato úvaha je pro danou lokalitu vhodná i smysluplná. Celkově hodnotím práci jako dobrou a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | Z urbanistického hlediska návrh vychází z principu hradebního okruhu nahrazeného parkem lemovaným veřejnými budovami. Tento princip, v minulosti tolikrát s úspěchem použitý, se zdá být vhodný i pro řešené území. Ocenil bych však práci s veřejným prostranstvím nejen uvnitř vnitrobloku, ale i v navazujícím nejbližším okolí – trojúhelníkový veřejný prostor a pokračování hradebního bulváru na jižní respektive jihozápadní straně považuji v této formě za promarněnou šanci. | |
Provozní řešení | C | Z provozního hlediska v celkovém řešení nespatřuji v návrhu větší problémy – organizace budovy je jasná a přehledná. Při užším pohledu na samotný pracovní prostor a fungování provozu úřadu však spokojen nejsem. Kanceláře neodpovídají požadavkům na plochu vzhledem k počtu navržených pracovních míst, neumím si představit komfortní fungování 4 osob v kanceláři o velikosti 23m2, neumím si představit jednání úředníků s občany, chybí mi alespoň základní zázemí pro zaměstnance v podobě např. čajové kuchyňky v adekvátní docházkové vzdálenosti. | |
Technicko konstrukční řešení | C | Konstrukce objektu je navržena logicky a ekonomicky. Některé detaily jsou nedotažené – v textové části se píše, jak si studentka představuje fungování objektu technologicky, avšak to nereflektuje předložený detail – nebo budou všechny technologie pohledové? | |
Architektonické řešení | B | Architektonický návrh je jednoduchý, kompaktní, s jasně čitelnými principy. Vhodně a nenásilně doplňuje své okolí. Jako chybu však považuji, že v nejexponovanějších nárožních polohách studentka porušila svůj vlastní princip a oslabila tím sílu celého konceptu. | |
Formální úroveň | B | Formální úroveň práce je vysoká. Grafika je jednoduchá, přesto dostatečně vypovídající. Dle mého je použito nevhodné značení místností – na mnohých místech překrývá kresbu a především čísla místností jsou na řadě míst chybně provázány s legendou (čísla v půdorysech odkazují na místnosti se zjevně jinou funkcí nebo mají v legendě místností jiné číslo). V situačním výkrese už studentka zjevně neměla dostatek času pohlídat viditelnost nebo tloušťky všech čar. |
eVSKP id 134636