STRACHOVÁ, Z. Implementace nástroje pro řízení kybernetické bezpečnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Sedlák, Petr

Skvělá a kompaktní závěrečná práce, která splnila cíle zadání, a navíc také přinesla nemalou přidanou hodnotu ve formě metodiky implementace SW nástroje pro obecné použití v praxi, a to nejen v energetickém odvětví průmyslu. Doplňující otázka: Lze považovat aplikaci SW nástroje pro řízení kybernetické bezpečnosti provozovaném v cloudovém prostředí za bezpečnostní riziko?

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Josef,, Horáček

Diplomová práce řeší aktuální téma a tím je implementace nástroje pro řízení kybernetické bezpečnosti v průmyslovém podniku. V úvodních kapitolách jsou přehledně zpracovány teoretické základy dané problematiky, vč. související legislativy. V analýze současného stavu autorka prokázala pochopení fungování konkrétního průmyslového podniku, ať již po stránce organizační či technických prostředků výroby elektrické energie a tepla. V části výběru optimálního SW jsou na základě relevantních kritérií porovnány produkty 3 dodavatelů, aby autorka dle výsledků srovnání vybrala a dále podrobněji popsala nejvhodnější SW pro daný účel. V závěrečných kapitolách je popsáno nasazení SW ESKO CZ v konkrétním podniku, vč. jeho naplnění reálnými vstupními daty. V neposlední řadě autorka v této části prokázala i znalost procesů při implementaci SW u koncového zákazníka. Autorka v diplomové práci prokázala znalost potřebných teoretických základů dané problematiky, které byla schopna přenést do praktické implementace SW nástroje pro řízení kybernetické bezpečnosti v konkrétním průmyslovém podniku spadajícím do kritické infrastruktury státu. SW ESKO CZ bude v dotčeném podniku i nadále používán a rozvíjen, takže praktický přínos výsledků diplomové práce je nezpochybnitelný. Doporučuji diplomovou práci k obhajobě.

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A