Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Špatenka, Jan

Přestože je diplomová práce podložená odpovídajícím objemem literárních zdrojů a pro potřeby analýzy využívá adekvátní metody a nástroje, výstupy z těchto analýz působí v některých případech příliš obecně a stručně. V případě využití EPC diagramu navíc dochází k metodické chybě (detail viz výše). Za problematický lze považovat fakt, že autor již v úvodu pracuje se skutečností, že jedním z cílů práce bude vytvoření tzv. dashboardů, jejichž potřeba je nicméně výsledkem až následné analýzy současného stavu. Jedná-li se o hypotézu, na základě čeho byla vytvořena? Z jakého důvodu autor nereflektuje další slabá místa podniku, která vyvstala z analýzy a nejsou dále rozvíjena ve vlastním návrhu na zlepšení? Zpracované ekonomické hodnocení příliš zjednodušuje proces analýzy, návrhu a realizace požadavků spojených s Business Intelligence a controlligem a pracuje pouze s rolí programátora. Taková podoba spolupráce je v praxi velmi výjimečná a vyžaduje expertní znalosti na straně zákazníka. Značná část práce se zaměřuje na problematiku dashboardů a zobrazování dat. Jakou souvislost má s tímto tématem pojem KPI? Čeho se týká a proč je důležitý v rozhodovacím procesu?

Splnění stanovených cílů D V samotném úvodu práce autor predikuje potřebu zavedení jistých dashboardů/vizualizovaných výstupů ze systému. Tato potřeba je zároveň jedním z výstupů analýzy podniku. Jednalo se tedy o hypotézu, která měla být v průběhu výzkumu potvrzena nebo vyvrácena? Na základě jakého zdroje k takové hypotéze došlo? S těmito informacemi diplomová práce čtenáře neseznamuje.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autor práce volí vhodné metody pro potřeby dosažení vytyčeného cíle, nicméně výstup například v případě Porterova modelu pěti sil (strana 44) působí velmi stručně a nekonkrétně. Obdobně hodnotím výstup v podobě kapitoly 2.7. V práci je vhodně použitý EPC diagram pro popis procesu, nicméně autor se dopouští metodické chyby, když v případě procesních aktivit nedefinuje zodpovědné osoby (kapitola 3.5).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Přestože autor v kapitole 2 dochází na základě provedené analýzy ke třem zásadním slabým stránkám (strana 55), v následném vlastním návrhu řešení pracuje pouze s jednou z nich, a to potřebou vytvoření dashboardů. Proč jsou ostatní body opomenuty?
Praktická využitelnost výsledků C Samotné technické zpracování odpovídá parametrům řešení použitelného v praxi, nicméně v kapitole 3.8 se autor věnuje ekonomickému zhodnocení řešení. Oblast controllingu, popř. Business Intelligence v praxi ve většině případů vyžaduje především zapojení konzultanta, který nejprve zanalyzuje a navrhne obsahovou stránku věci, až následně dochází k samotné realizaci. Zároveň je následně nutný krok testování a validace vzniklých dat. S touto skutečností ekonomické zhodnocení nepočítá.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Cíle a metody k jejich dosažení jsou v úvodní části práce popsány velmi stroze a obecně. Zejména v oblasti metodiky by bylo vhodné představit detailní postup, a to mimo jiné pro snazší orientaci v celé práci. Formátování diplomové práce není zcela jednotné a může tak působit rušivým dojmem (např. kapitola 2.6).
Práce s informačními zdroji B Zajištění práce literárními zdroji je dostatečné, autor mimo jiné pracuje i se zahraničními autory. Kladně hodnotím zpracování rešerše literatury, při které autor dbá na zapracování postoje více autorů k danému tématu.

eVSKP id 133691