LEČBYCH, J. Fotogrammetrické snímaní polohy jezdce na motocyklu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Fojtášek, Jan

Tato práce se zabývá snímáním polohy jezdce na motocyklu pomocí fotogrammetrie. Práce je psána čtivě, jen v některých případech by však bylo vhodné uvést detailnější informace pro porozumění problematice, a to zejména při popisu transformace souřadných systémů. Ocenit lze především vytrvalost studenta při zpracování experimentální části práce. Vypořádal se s časově náročnou kalibrací polohy kamer, vymyslel a vyrobil vlastní přípravky pro zefektivnění kalibrace kamer a celý postup několikrát zopakoval pro dosažení nejlepších možných výsledků. Díky této důsledné práci bylo zjištěno množství poznatků využitelných pro zefektivnění této metody v budoucnu a tyto poznatky jsou systematicky popsány v práci. Naměřená data autor částečně zpracovával v softwarech GOM, které se musel naučit velmi dobře ovládat. Ukázka rekonstrukce zpracovatelných výsledků měření byla provedena pomocí modelu v softwaru ADAMS. Po formální stránce je práce zpracována na dobré úrovni včetně práce s literaturou a citacemi.

Zháňal, Lubor

Závěrečná práce se zabývá problematikou fotogrametrického měření polohy jezdce na motocyklu. Autor splnil všechny body zadání. Některé konkrétní cíle se sice nepodařilo naplnit zcela, není to ale chybou autora, nýbrž objevenými limity použitých prostředků, které byly zvoleny pro tuto fázi projektu. Ocenit je naopak třeba houževnatost, se kterou autor čelil nezaviněným problémům, jež se vyskytly v průběhu řešení této práce a také poměrně široké spektrum znalostí z různých oborů, které bylo třeba získat a uplatnit. Po formální stránce je práce veskrze v pořádku. Je logicky členěna, popis dílčích principů a úkonů je srozumitelný, po jazykové stránce neobsahuje příliš velké množství chyba a grafická úroveň je taktéž adekvátní. Práce poskytla užitečný základ pro výzkum v této oblasti a bude možné na ni v budoucnu navázat. Doporučuji ji tedy k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 132138