TYL, T. Zhodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Poláček, Tomáš

Problematika řešená v bakalářské práci je běžná, k řešení autor využívá standardní metody a postupy. Cíle práce jsou formulovány odpovídajícím způsobem. Metody použité při řešení jsou běžné, autor nevyužívá vyšším matematických metod a simulací. Bonitní a bankrotní modely jsou použity pouze ty, které se v předmětech na FP VUT v Brně vyučují. Práce má praktické využití, výsledky zde prezentované mohou být, svým způsobem, podkladem pro rozhodování managementu. Nedostatky práce spatřuji v celkové koncepci práce, která se nijak neodlišuje od dříve odevzdaných prací a tudíž i hodnocení je v ranku průměru. I přesto, že návrhy v Návrhové části jsou vesměs originálního rázu, chybí jejich hlubší ekonomické zhodnocení. Každopádně, je pochopitelné o jakou společnost se jedná, ale uvedeni ve SWOT analýze u hrozeb jako atribut Ochrana přirody, je poněkud zavádějící. Otázka oponenta: U SWOT analýzy uvádíte u příležitostí pouze dotace, opravdu nemá společnost jiné vnější možnosti?

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Bočková, Nina

Autor předložené BP se rozhodl, že zhodnotí situaci společnosti Vápenka Vitoul, s.r.o. pomocí vybraných metod finanční analýzy, výsledky dále interpretuje a porovná s doporučenými hodnotami, oborovými průměry či nejbližší konkurencí. Na základě provedených analýz nalezne příčiny nepříznivého stavu a navrhne možná opatření pro zlepšení situace. Ze stanoveného cíle je provedena pouze analýza ukazatelů a soustav ukazatelů ovšem bez vazby na oborové okolí či nejbližší konkurenci. Nicméně autor provedl alespoň srovnání indexu IN05 a Altmanova indexu finančního zdraví k hranicím šedé zóny. Provedení doplňujících analýz SLEPTE, Porterovy a SWOT tak částečně doplní aktuální skutečnosti. Zjištěné výsledky jsou pouze popisují dosažené hodnoty a vývoj ukazatelů. Navržená opatření pokrývají několik oblastí podnikání. Jsou rozpracována včetně nákladů a uvedená i možná rizika a limity. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Metody byly vhodně zvoleny.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Tabulky provedených analýz jsou na více stránkách. Práce zřejmě neprošla jazykovou kontrolou, vyskytují se zde překlepy a drobné gramatické chyby.
Práce s informačními zdroji A

eVSKP id 135017