ŽUFFOVÁ, S. Návrh zdokonalení marketingového mixu společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Chalupský, Vladimír

S přihlédnutím k výše uvedeným kritériím, a jejich hodnocení, doporučuji práci přijmout k obhajobě a navrhuji hodnotit ji známkou "C" Otázka pro diskusi: Co považujete za substituty pro vaše vojenské stany? Jaké faktory obecně ovlivňují "přitažlivost" substitučních výrobků pro zákazníky a jak těmto faktorům čelí vámi analyzovaná společnost?

Splnění stanovených cílů C Cílem práce je "prozkoumat marketingový mix" společnosti Zepelin a na základě výsledků těchto analýz + výsledků analýzy SWOT a vnitřního prostředí navrhnout zdokonalení marketingového mixu společnosti. Tento cíl byl splněný - v různé úrovni konkrétnosti, výstižnosti a provázanosti mezi návrhy a výstupy z analýz. Blíže k tomu v dalších bodech hodnocení.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Postup řešení je logický, použité metody jsou vhodně zvolené, jejich aplikace však ukazuje na dílčí nedostatky: přínosné je zejména rozšíření kritického pohledu na stávající firemní aktivity. Také zaměření Porterovy analýzy - konkrétně prvku "rivalita současné konkurence" na podniky existující v Trenčíně a v jeho okolí, případně na Slovensku, je - vzhledem k exportnímu charakteru společnosti - poněkud omezené. Společnost s tímto výrobním programem a geografickým "rozptýlením" jeho prodeje musí brát v úvahu při analýzách tohoto typu daleko širší rámec konkurenčního prostředí
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Autorka vychází ve své práci výhradně ze sekundárních dat (toto samo o sobě není chyba), co je závažnější, je velmi omezený prostor, věnovaný skutečným "analýzám". Rezervy spočívají v "nedotažených" analýzách. Autorka často zůstala na půli cesty, analytické pasáže mají spíše charakter popisu, postrádám zde jasný postoj, resp. hodnocení z její strany - týkající se efektivnosti opatření v jednotlivých oblastech. To snižuje vypovídací hodnotu analýz a jejich využitelnost pro následné návrhy. Konkrétně se to týká kapitoly Současný marketingový mix. Slabinou práce je také poměrně malá provázanost mezi analytickými a návrhovými pasážemi práce. Autorka ve svých návrzích vychází především z poznatků o uplatnění prvků marketingového mixu, zatímco závěry ostatních analýz (interní, SWOT) v návrzích jsou promítnuty jen nahodile, nesystematicky (pokud vůbec).
Praktická využitelnost výsledků C Kladně oceňuji šíři námětů - ty jsou zaměřeny na všechny oblasti marketingového mixu, ovšemže s různou hloubkou. Nedostatek vidím v nedotažení návrhů - jde ve velké většině pouze o jakési "nahození" možností dalšího vývoje výrobkového sortimentu, distribučních opatření a opatření v oblasti komunikace (ty jsou dle mého názoru nejpropracovanější). Rezervy vidím zejména v "nepodloženosti" návrhů: ... úvahy o potenciální poptávce po navrhovaných produktech autorka odvozuje z údajů z Google trends. Bez dalšího vysvětlení, bez úvah o adekvátnosti tohoto vymezení poptávky z údajů o "popularitě" výrazu "Zorbing". Aniž bych podceňoval význam a možnosti "e-prostředí" pro marketing firem, ztotožnění poptávky s "popularitou" (měřenou počtem dotazů zájemců s použitím definovaného výrazu) považuji za nedomyšlené
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C ... poměrně omezený prostor věnovaný diskusím o definování marketingu, marketingové strategii, cílům marketingové komunikace atd. ... nesrozumitelné číslování kapitol v textu - autorka nevyužila důsledně základních možností desetinného třídění kapitol, v některých částech je to velmi matoucí (viz str. 41)
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Výběr pramenů, z nichž autorka čerpala své poznatky - zejména v teoretických pasážích práce, je sice poměrně omezený, ale tyto pasáže obsahují řadu podstatných poznatků, souvisejících se zaměřením práce.

Havíř, David

Práce je postavena na základních odborných zdrojích, dále na analýze, která je místy provedena povrchně a chybně. Využití poznatků z analytické části pro jednotlivé návrhy není zřejmé. Přínos doporučení z důvodu chybějících informací nelze zcela posoudit, avšak obecně lze alespoň část z nich považovat za do jisté míry přínosnou.

Splnění stanovených cílů C Práce dobře naplňuje stanovený cíl.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Zvolený postup řešení je logický, práce využívá metod, které jsou pro tento typ práce adekvátní, avšak některé jsou využity chybně.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Některé části analytické části lze považovat za zpracované velmi povrchně. Využití poznatků z jednotlivých analýz není jasné.
Praktická využitelnost výsledků D Využitelnost některých návrhů je diskutabilní, jelikož nejsou provázány s výstupy analytické části, pouze s tvrzeními autorky v samotné návrhové části. Některé části návrhové části jsou povrchní, některé nelze považovat za návrhy.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má nadstandardní délku, vhodnou a jasnou strukturu. Kapitoly jsou chybně označeny, některé nelze považovat za kapitoly. Použitá terminologie i odborná jazyková úroveň je převážně přiměřená.
Práce s informačními zdroji C Práce vychází ze základních odborných zdrojů, se kterými je pracováno převážně adekvátně. Některé parafrázované části textu nejsou řádně citovány.

eVSKP id 135143