BILÍK, A. Ekonomické aspekty procesní inovace v podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Bočková, Nina

Autor realizoval dopad provedené inovace na podnik. Analýzu vnitřního a vnějšího prostředí podniku analyzoval s odpovídajícími výstupy a interpretací, přesto, že nevyužil obecně známých postupů. Vlastní inovaci, provedenou ve společnosti, analyzoval z pohledu podniku, zaměstnanců, návratnosti investice i širších aspektů s dopadem na trh. Z práce je zřejmé zaujetí autora vlastní inovací i jejím vlivem na ekonomiku podniku. Celkově je práce slabě podprůměrná, přesto ji K OBHAJOBĚ DOPORUČUJI. Autor prokázal schopnost orientace v provozu velké firmy, zásadního regionálního zaměstnavatele, jeho strategií s cílem upevnění konkurenční pozice na trhu. Otázky k obhajobě: 1) Jaký dopad na jednotlivé segmenty 5 sil dle Porterovy analýzy má provedená inovace? 2) Jak se změnila SWOT matice po zavedení inovace a jejím fungování v podniku 2 roky po implementaci inovace do výroby? 3) Prezentujte graficky a číselně dopad inovace na úsporu nákladů v porovnání před a po zavedení inovace. Okomentujte.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autor nevyužil k analýze společnosti obecně známé analytické postupy, jako SWOT, SLEPTE, Porterovu analýzu 5F, ale provedl analýzu vlastním popisem společnosti.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autor dokáže logicky interpretovat závěry, které identifikoval z dosažených výsledků.
Praktická využitelnost výsledků B Pro podnikatelský subjekt, kde byla práce zpracována je využitelnost vysoká. V teoretické rovině může práce posloužit při výuce předmětů z oblasti Inovací.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací D Autor použil odpovídající množství informačních zdrojů. Citovaní v teoretické části však v některých pasážích neodpovídá doporučenému způsobu citací.

Gregor, Ondřej

Bakalářská práce na téma "Ekonomické aspekty procesní inovace v podniku" je po stránce odborné, obsahové, formální i jazykové zpracována na velmi dobré úrovni. Student se zabývá problematikou, která v současné době rezonuje v podnikové praxi mnoha výrobně zaměřených firem jako nezbytnost. Z tohoto důvodu vnímám pozitivně studentovu volbu tématu bakalářské práce. Cíl práce, kterým bylo posoudit ekonomické aspekty zavedení procesní inovace z oblasti digitalizace výroby, konkrétně online propojení podnikového informačního systému s využíváním iPadů ve výrobě, byl po splnění dvou dílčích cílů, jež si student vhodně určil, naplněn. V úvodu autor seznamuje s tématem bakalářské práce, objasňuje aktuálnost zvolené problematiky i vlastní motivaci se jí zabývat. Zvolený podnik vykazuje aktivitu v zavádění inovací, a proto jeho výběr pro hodnocení přínosnosti předložené bakalářské práce, považuji za moudrý. Teoretická část práce sestává z logicky řazených pojmů a pomocí vhodného výběru relevantní odborné literatury představuje problematiku procesních inovací ve vazbě na jejich dopady do podnikové ekonomiky. Praktická část se, po představení vybrané společnosti, věnuje zejména detailní analýze zvolené procesní inovace a jejích dopadů do ekonomiky vybraného podniku pomocí, k tomuto účelu, dle mého názoru, vhodně zvolených ekonomických ukazatelů s vypovídací hodnotou, vzhledem ke stanovenému cíli. Závěrem autor dokazuje svou schopnost uchopit zvolenou problematiku jako celek a shrnout podstatné. ZÁVĚR: předloženou BAKALÁŘSKOU PRÁCI DOPORUČUJI K OBHAJOBĚ.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A