LIŠKA, M. Podpora prodeje a reklama konkrétní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Mráček, Pavel

Práce se věnuje zajímavé problematice. Je z ní patrná autorova osobní znalost prostředí. Pro nezasvěcené čtenáře může struktura práce (a některé kapitoly) působit nepřehledně. Pocitově je zřejmé, že v případě věnování více času zpracování mohla být práce výrazně přínosnější. I přes tuto výtku zde autor prokazuje svoje schopnosti využít získané poznatky pro další vyhodnocení a zpracování. Jako celek lze práci onačit za prakticky využitelnou a přínosnou. V případě hlubšího propracování zejména návrhů by pak byl praktický přínos pro analyzovanou společnost významnější. Otázky k obhajobě: 1) Který z Vašich návrhů nejvíce posílí stávající využívané nástroje podpory prodeje? 2) Od jaké výše slevy lze primárně stimulativní cenový nástroj podpory prodeje vnímat jako významný pro využívání většího množství služeb u studentů?

Splnění stanovených cílů D Výstupy práce směřují, i když v některých případech je to spíše nepřímo, k naplnění cílů stanovených v zadání.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Autor zvolil vhodného postupu řešení a vzhledem k aktuální situaci také adekvátních metod. Doporučil bych případně hlubší analýzu cílových zákazníků a jejich vnímání marketingově komunikačních nástrojů a také případné včlenění mystery shoppingu pro podrobnější informace o konkurentech.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D V práci jsou interpretace výsledků často ne příliš jasné a přehledné. Pozitivní je včlenění tabulky 5, kdy autor přehledně hodnotí jednotlivé konkurenty. Takovéto přehledy bylo vhodné využít také v dalších analýzách i pro přehled souhrnu návrhů. Samotné vyjádření přínosů návrhů vč. ekonomického zhodnocení je spíše povrchní.
Praktická využitelnost výsledků E Výstupy práce jsou prakticky využitelné. Návrhy, vč. jejich přínosů a ekonomického zhodnocení působí povrchně a místy až obecně. V tomto případě pak bylo vhodné je dopodrobna rozpracovat a případně i vyjádřit graficky.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce vychází ze standardní struktury. Místy však tato struktura není zcela logická a pokud někdo není zasvěcen do problematiky, tak může být i špatně pochopitelná. V rámci jednotlivých návrhů pak často není jasná návaznost na nástroje podpory prodeje a reklamy.
Práce s informačními zdroji, včetně citací D V práci je využito adekvátních informačních zdrojů. V některých částech (v analytické části i u návrhů) však není patrné, odkud autor čerpal informace (zda se jednalo o nějaký zdroj, nebo vycházel z vlastních zkušeností).

Bednářová, Markéta

Autor práci zpracoval na průměrné úrovni. Je vidět, že se o danou problematiku zajímá. Ovšem je zde několik nedostatků, ať už v rámci formátování, citací, tak i v některých interpretacích výsledků. Doporučila bych lépe propracovat formální náležitosti. Též bych doporučila lepší interpretaci výsledků, pro přehlednost lze např. využít souhrnné tabulky. V práci ale oceňuji to, že autor vzal v potaz pandemickou situaci a návrhy k tomu přizpůsobil. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji D. Otázky k obhajobě: 1) V návrzích navrhujete sociální síť Facebook. Nezvažoval jste např. i Instagram? Nebo spolupráci s nějakými influencery? V tomto druhu podnikání se mi Instagram nabízí jako velmi zajímavá příležitost. 2) Navrhujete také majitelce dělat online hovory. Jak si tyto hovory představujete? O čem by přesně měly být?

Splnění stanovených cílů C Stanovené cíle práce byly splněny.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Zvolené postupy řešení i využití použitých metod jsou uspokojivé. Osobně bych jinak vytvořila kapitoly 3.3 - 3.5. Působí to dost zmateně a není to ucelené. Doporučila bych tyto kapitoly spojit do jedné s názvem Marketingový mix 4P a analyzovala bych tak jednotlivé složky. Vzhledem k tématu bych také věnovala větší pozornost analýze přímo podpory prodeje (slevy, akce apod.) a reklamy (především v místě prodeje).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D V práci občas je problematické vyčíst dosažený výsledek. Například návrhová část není příliš přehledná. Určitě bych doporučila využití i souhrnných tabulek, které vyzvednou nejpodstatnější údaje.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky jsou využitelné v praxi.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Mám několik výtek k formálním náležitostem. Číslování není správně nastavené - úvod by měl mít č. 12, nikoliv 1. Čísla u nadpisů jsou jiným stylem písma. Do obsahu bych nedávala nadpisy 4. úrovně. Nadpis "Návrhy majitelce" bych vypustila. Pokud využívám pomlčku, jako rozmezí nějakého intervalu, tak by tam mely být mezery - např. 200 - 400 Kč. Tabulky se označují nad ní, nikoliv pod. Na str. 52 je třetina stránky prázdná. Zarovnání obrázků musí být na střed, nikoliv vlevo.
Práce s informačními zdroji D Informační zdroje nejsou dle abecedy. Zdroj 10 - do zdroje by se nemělo psát "upraveno dle". V návrhové části autor práce moc se zdroji nepracuje - určitě některá tvrzení by bylo vhodné více podložit.

eVSKP id 135204