PÍRKOVÁ, K. Hodnocení finanční situace vybrané soukromoprávní korporace metodami finanční analýzy a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Hanušová, Helena

K práci nejsou přiloženy povinné účetní výkazy, příloha 1 a 2 je nenahrazuje (zejména u aktiv je tento problém zřejmý). V Analytické části většina výpočtů není doprovázena grafy, závěry jednotlivých výpočtů jsou výhradně popisné, bez vzájemné provázanosti a bez zmínky o vlivu specifik firmy na výšku jednottlivých ukazatelů. Závěrečné shrnutí finanční analýzy ačkoli je nekomplexní (nezahrnuje některé skupiny ukazatelů) , je výstižné. Návrhové části obsahuje doporučení vesměs velmi obecná , autorka neuvádí, jak by realizace jejích doporučení ovlivnila výšku některých ukazatelů, Práci d o p o r u č u ji k obhajobě. Poněvadž mám subjektivní pocit,, že se autorce příliš nepodařilo odkrýt během provádění finanční analýzy problémy Kurzů Jílek, doporučuji při obhajobě zodpovědět následující otázku: 1. Z analýzy absolutních ukazatelů lze rozpoznat slabá místa firmy. Uveďte některá

Splnění stanovených cílů B Cíl uvedený v zadání práce autorka parafrázuje, smysl zadání však zůstal zachován a byl splněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Zvolený postup řešení je obvyklý, stejně jako použité metody.
Praktická využitelnost výsledků D Výsledky provedené finanční analýzy mohou být pro firmu zajímavé. Zformulovaná doporučení mohou být inspirující a jsou reralizovatelná.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C V části Cíle, metody a postupy zpracování není uveden postup zpracování. Jazyková úroveň práce vykazuje drobné nedostatky, především v pravopisu, ale i syntaxi.
Práce s informačními zdroji, včetně citací D Kap. 1.3 je vypracována neúplně. Chybí vazba na typ účetní závěrky, kterým je určena podrobnost výkazů, Dále není zmíněna problematika oceńování, stavových a tokových veličin. Kromě toho tab.1 nezachycuje Rozvahu v podobě povinného účetního výkazu (sloupce brutto, korerkce, netto minulého, netto běžného období), U VZaZ není uvedeno, že lze vybrat klasifikaci nákladů buď podle druhu nebo účelu. U Cash flow není uvedena dvojí metodika jeho sestavení. V analytické části chybí přehled metod finanční analýzy, v kap. 1.9 je uveden jen jeden model. V analytické části (kap. 2.1 není uvedena velikost firmy dle norem EU, není zmíněna problematika dodavatelů (nájem pracovníků pracujících na základě živnostenského oprávnění) i neexistence dlouhodobého majetku vytváří specifika, která výrazně ovlivňují výšku jednotlivých ukazatelů..

Kajfošová, Iveta

Bakalářská práce je dostatečně rozsáhlá a autorka Kateřina Pírková správně definovala stanovené cíle. Práce je zaměřena na finanční analýzu vybraného podniku a zároveň je pro daný podnik přínosem. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické práci studentka představila pohledy několik autorů a následně teoretické poznatky přenesla do praktické části. Výsledky interpretovala a přednesla návrhy na zlepšení. Cíle bakalářské práce byly splněny. Práci doporučuji k obhajobě a tuto bakalářskou práci navrhuji hodnotit známkou B.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C