TALANDA, J. Návrh technologie výroby revolverového kohoutu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Sliwková, Petra

Diplomová práce se zabývá rešerší revolverového kohoutu Alfa, volbou polotovaru a materiálu, popisem výrobního postupu a technicko-ekonomickým zhodnocením. Konzultace probíhaly e-mailem a online přes MS Teams, případně osobně. Student na domluvené konzultace docházel, velmi dobře se s ním spolupracovalo a spolupracoval přímo s danou firmou. Podklady potřebné pro svoji práci student čerpal také z literárních i z elektronických zdrojů. Po grafické stránce je práce zpracována na dobré úrovni. Práce je přehledná a srozumitelná. Práce je zpracována v souladu se zadáním a splňuje náležitosti dané příslušnými předpisy pro vysokoškolské kvalifikační práce. Doporučuji diplomovou práci k obhajobě.

Dvořák, Jaromír

Tato diplomová práce řeší návrh nové technologie výroby revolverového kohoutu. Autor popisuje funkci revolverového kohoutu, rozebírá jednotlivé části a popisuje jejich význam a stanovuje konstrukční požadavky na jednotlivé plochy obrobku. Tato diplomová práce řeší návrh nové technologie výroby revolverového kohoutu. Autor popisuje funkci revolverového kohoutu, rozebírá jednotlivé části a popisuje jejich význam a stanovuje konstrukční požadavky na jednotlivé plochy obrobku. Ve druhé kapitole navrhuje vhodný materiál a polotovar pro výrobu součásti. Autor zde řeší několik variant polotovaru, konkrétně odlitek, výstřižek, laserový výpalek, polotovar vyrobený z plechu vodním paprskem, polotovar vyrobený elektroerozivním obráběním z plechu. U všech variant jsou uvedeny základní charakteristiky pro danou metodu a je zde diskutována vhodnost použití. Dále se autor věnuje volbě typu materiálu, na základě polotovaru zvolil 4 kategorie vhodných tříd ocelí - tvářené oceli vhodné k zušlechťování, lité oceli vhodné k zušlechťování, korozivzdorné tvářené oceli vhodné k zušlechťování, korozivzdorné lité oceli vhodné k zušlechťování. Z každé skupiny následně vybral několik zástupců a v tabulkách přehledně zpracoval jejich charakteristiky. Ze všech zástupců byl zvolen pro danou kategorii vždy jeden primární materiál a nějaké alternativy. V další kapitole je popsán návrh postupu pro obrábění s popisem jednotlivých ploch, volba řezných nástrojů a jejich řezných podmínek. Čtvrtá kapitola je zaměřena na detailní popis jednotlivých operací výroby. Autor zde porovnává různé varianty výroby, a to odlitek, což je stávající polotovar pro výrobu nebo polotovar z plechu. Jednotlivé operace jsou detailně popsány a doplněny nákresy pro lepší pochopení. Autor zde porovnává i různé nástroje, které by byly pro výrobu vhodné, srovnává vše v přehledných tabulkách, včetně cenových nákladů na nástroje. Jsou zde zahrnuty i dokončovací metody a metody povrchové úpravy, leštění, černění. V souhrnné tabulce jsou uvedeny operace a srovnání postupů pro různé polotovary. V kapitole technickoekonomického zhodnocení autor stanovuje náklady na výrobu polotovaru, materiálové náklady a náklady na obrábění. Kalkulace jsou velice obsáhlé, jelikož autor porovnává několik materiálů obrobku i nástrojů. Vše je opět pro jednotlivé operace srovnáno přehledně v tabulkách. Na základě všech návrhů a propočtů navrhuje autor v poslední kapitole vhodnou technologii výroby. Dále je zde hodnocen postup výroby a navrženo potřebné vybavení pro výrobu, jako jsou stroje, nástroje a přípravky. Autor svým návrhem zkrátil stávající výrobní postup a lze tedy říci, že jeho práce byla úspěšná. Pro zpracování musel autor nastudovat velké množství zdrojů a prokázal orientaci v dané oblasti. Cíle práce jsou splněny. Jedinou vadou na kráse jsou některé grafické výstupy a pár překlepů. Práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením A.

eVSKP id 132774