ČERNÍK, V. Návrh vzduchotechniky a vytápění pro výrobní podnik [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Charvát, Pavel

Téma diplomové práce navrhl sám student a jejímu zpracování se věnoval již od 1. ročníku návazného magisterského studia. Na základě rozborů, které student provedl v 1. ročníku NMS, bylo finální zadání oproti předběžnému rozšířeno. Z hlediska rozsahu výpočtů a projektové dokumentace se tím práce stala výrazně nadprůměrnou. Student pracoval samostatně, ale svůj postup pravidelně konzultoval s vedoucím. Frekvence konzultací narůstala s blížícím se termínem odevzdání práce. Je třeba ocenit, že student přicházel s vlastními nápady na řešení problémů, na které při zpracování práce narazil, a tyto při konzultacích předkládal k posouzení. Připomínky vzešlé z konzultací se potom snažil v práci zohlednit.

Hejčík, Jiří

Předložená diplomová práce Bc. Václava Černíka obsahuje celkem 80 stran textu včetně tabulek, grafů a obrázků, 1 pevně vloženou přílohu a 5 příloh vložených. Zadáním práce bylo provést návrh vzduchotechniky a vytápění pro výrobní podnik. Práce je rozdělena celkem do 6 kapitol. Po úvodní kapitole se autor okamžitě začíná věnovat cílům své práce a prezentuje výrobní objekt, jehož se rekonstrukce týká. V následující kapitole se již zabývá návrhem otopné soustavy v hlavní budově společnosti, kde je instalováno 167 otopných těles. Další kapitola se věnuje problematice chlazení výrobních prostor s osazovací linkou SMD. Po této kapitole následují již jen dvě kapitoly a to kapitola, věnovaná větrání haly kovovýroby, a souhrnná kapitola Závěr. Práci dále doplňuje seznam použitých informačních zdrojů, seznam použitých zkratek a symbolů a seznam příloh. K vlastní práci mám následující připomínky a poznámky: - vysoce oceňuji autorovu snahu nekomplikovat práci opakujícími se tabulkami s výpočty tepelných ztrát jednotlivých místností a tlakových ztrát v jednotlivých větvích otopné soustavy. Do textu práce však mohl uvést, že veškeré tyto materiály lze najít na přiloženém CD. - na str. 33 autor uvádí: „Bylo zvoleno potrubí DN22 s vnitřním průměrem d = 20 mm = 0,02 m.“ Zkratka DN přitom označuje světlost potrubí, tedy vnitřní průměr. - vzhledem k rozdílným teplotním spádům na kotli, tepelném čerpadle a v otopné soustavě bych použil hydraulické oddělení jednotlivých zdrojů. Příklad takového zapojení má firma BAXI přímo v technických podkladech ke kotli. - nevěřím tomu, že pro výrobce elektrozařízení je ekonomicky výhodnější vyrábět a opravovat zmetky, než si pořídit dostatečné chlazení výrobních prostor. Zvláště, když je také výrobcem použitého chladicího zařízení, viz str. 57. - řešení s jednou chladicí jednotkou mi přijde nedostatečné, neboť z prosté energetické bilance vyplývá, že tato jednotka není schopna ani během 24h provozu odstranit teplo vygenerované osazovací linkou a osvětlením za 16 hodin (2 směny). - v práci není uvedeno, zda budou v hale kovovýroby zachovány současné přímotopy či nikoliv. Ohřívač přiváděného vzduchu v potrubí ohřívá vzduch ani ne na teplotu 18 °C, což k vytopení haly na teplotu 18 °C nestačí. Celkové hodnocení práce Textová a výpočtová část je přehledně uspořádaná a je na dobré grafické úrovni. Výše uvedené nedostatky mírně ovlivňují celkovou úroveň předložené diplomové práce. Diplomant každopádně prokázal, že dovede aplikovat poznatky získané v průběhu studia a je schopen samostatné inženýrské činnosti. Předložená diplomová práce svým rozsahem a úrovní zpracování splnila požadavky zadání a proto ji doporučuji k obhajobě před komisí pro závěrečné zkoušky v oboru Technika prostředí.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 61878