FRYDRYCHOVÁ, A. Příprava a charakterizace povrchově modifikovaných nanoliposomů s využitím technik klik chemie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2022.

Turánek, Jaroslav

Studentka si osvojila celou řadu metod z oblasti přípravy a charakterizace biokompatibilních nanočástic včetně některých postupů z oblasti organické chemie. Konkrétně se jedná o moderní oblast klik chemie. Zvládla práci s literaturou a zpracovala výsledky svých experimentů do přehledné práce. Získala také zkušenosti s prací v laboratoři tkáňových kultur. Některé zamýšlené experimenty nad rámec diplomové práce byly uskutečněny jen v omezené míře kvůli zpožděným dodávkám materiálu a přístrojů vzhledem k problémům způsobeným pandemií covid-19. I přes to bylo dosaženo cílů diplomové práce, která je součástí širšího výzkumu zaměřeného na vývoj účinných mukózních vakcín pro profylaxi respiračních infekcí včetně covid-19. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání B
Studium literatury a její zpracování B
Využití poznatků z literatury B
Kvalita zpracování výsledků B
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Závěry práce a jejich formulace B
Využívání konzultací při řešení práce B
Celkový přístup k řešení úkolů B

Bartoš,, Milan

Zadání práce bylo splněno. V Teoretické části studentka stručně a výstižně popisuje metody tvorby lipozómových struktur a vybrané, v práci následně použité, metody jejich charakterizace. Text je až na několik málo překlepů (např. "multilamelamelární" na str. 10) čtivý, výstižný a věcně správný. Jen úvodní stánce (str. 7) by bylo vhodné věnovat více pozornosti a text upravit tak, aby na sebe jednotlivé věty a související odstavce plynule navazovaly. Kapitola 1.3.1 Manan by rovněž stála za "učesání". Začínat tuto kapitolu slovy "Polysacharidy jsou ....", když v předposledním odstavci máte pěkný začátek "Manany jsou ..." apod. Podobně v kapitole 1.3.2 Klik chemie. Proč píšete "Aminoxy vazebné reakce patří do kategorie „klik chemie“ a lze je popsat jako biortogonální ligace.", kde se najednou zjevil termín Aminoxy vazebné reakce? Stačilo přece napsat: "Do kategorie "klik chemie" patří aminoxy vezebné reakce" a plynule pokračovat. Text by byl logický, plynulý. Všechny použité materiály jsou popsány dostatečně, přehled použitých přístrojů je vyčerpávající. Pouze popis kultivace buněk THP1-Null Cells nepatří do kapitoly 3.1.3 Biologický materiál, ale do části 3.2.5 Kultivační podmínky a pasážování. Metody použité v práci jsou popsány dostatečně podrobně. Chybí jen Transmisní elektronová mikroskopie, která je uvedena ve Výsledcích. Část Výsledky a diskuse je rozsáhlá a podrobná, dostačující pro tento typ prací. Výsledky jsou komentovány správně, ale chybí zde podrobnější srovnání s výsledky jiných autorů, kapitola je téměř bez odkazů na literaturu. Ze záznamu elektronového mikroskopu, měření DLS, nano-průtokové cytometrie i FT-IR analýza vyplývá, že se lipozómy podařilo připravit a modifikovat. Osy Y u obrázků kapitoly 4.1.2 DLS analýza nemají uvedené měřítko, pak lze těžko dovodit, co znamenají výšky píků. První dva odstavce v kapitole 4.2.1 Aktivace inflamasomu NLRP3patří do Teorie, případně Metod. Přesvědčivě vypadají výsledky aktivace inflamazómu NLRP3, které budou nepochybně východiskem pro další studie.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků A