ŠIMONEK, M. Elektrické vlastnosti polymerních kompozitů s expandovaným grafitem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2022.

Kučera, František

Student při zpracování diplomové práce (DP) pracoval po úvodních konzultacích zcela samostatně jak experimentálně i při sepsání DP. Student pracoval s vysokým osobním nasazením a s velkou trpělivostí, zejména při zpracovávání vzorků. Předložená DP je na vynikající vědecké úrovni, je výborně zpracovaná, obsahuje cenné experimentální výsledky, které jsou interpretovány na základě teorie perkolačního prahu, cíleně aplikovaného na studovanou problematiku. DP je po formální, jazykové a grafické stránce na vynikající úrovni. Práci hodnotím stupněm A a navrhuji na zvláštní ocenění.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury A
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce B
Celkový přístup k řešení úkolů A

Petruš, Josef

Předložená diplomová práce se zabývá aktuálním tématem přípravy elektrovodivých polymerních kompozitů s PE matricí a EG plnivem. Teoretická část věcně shrnuje současný stav poznání v daném tématu. Kapitoly popisující postupy kompaundace matrice a plniva a kompatibilizace posouvají úroveň experimentální části na nadprůměrnou úroveň. Práce je prostá překlepů či gramatických chyb, úroveň odborného textu je na velmi vysoké úrovni. Experimentální část popisuje chronologický postup počínající výběrem vhodné šarže EG, jeho dispergace ve vhodném médiu a jeho následnou kompaundaci v PE matrici. Výsledky jsou intenzivně kriticky hodnoceny a konfrontovány s literárními zdroji, což lze hodnotit kladně. Na základě značného množství dat jsou však vyvozeny závěry, které jsou formulovány jasně a srozumitelně a vyplývá z nich optimální složení kompozitu ve smyslu obsahu EG a typu a koncentrace kompatibilizátoru pro dosažení nejnižšího perkolačního prahu a nejvyšší elektrické vodivosti. Prezentovaná data vč. jejich diskuze tvoří kvalitní základ pro pokračování studia přípravy elektrovodivých kompozitů s EG s následnou publikací podstatných výsledků v některém z recenzovaných mezinárodních impaktovaných časopisů. Z tohoto a dalších výše uvedených důvodů doporučuji diplomovou práci k obhajobě a hodnotím A - výborně.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A