SMRČKOVÁ, K. Studium efektu hnojiva obsahující pšeničné otruby na růst salátu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2022.

Diviš, Pavel

Studentka splnila zadání diplomové práce. Zpracováním literární rešerše se studentka dobře připravila na experimentální část svojí práce. Studentka se svojí práci maximálně věnovala. Pracovala s velkým nasazením, často musela experimenty kontrolovat i mimo pracovní dny. Studentka byla postavena před nelehký úkol, neboť nenavazovala na žádné předchozí experimenty a pracovala s "živým" systémem, jehož chování nelze úplně dobře predikovat. Diplomovou práci studentky Kamily Smrčkové doporučuji k obhajobě a hodnotím jí celkovou známkou B-velmi dobře, především z toho důvodu, že studentce dělalo větší problémy zpracovat a diskutovat získané výsledky.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování B
Využití poznatků z literatury B
Kvalita zpracování výsledků B
Interpretace výsledků, jejich diskuse C
Závěry práce a jejich formulace B
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A

Pořízka, Jaromír

Bc. Kamila Smrčková se ve své diplomové práci soustředila na vývoj nových hnojiv na bázi otrub a kávové sedliny. Dále studovala vliv přídavku takových hnojiv na růst Lactuca sativa L. Toto téma je velice aktuální hlavně díky tomu, že v současné době k zásadnímu snížení produkce minerálních hnojiv a je nutné hledat adekvátní náhradu. Využití odpadních materiálů, nebo materiálů s nízkou tržní hodnotou jako hnojiva se zdá být jako zajímavá varianta. Autorka svou práci sepsala na 95 stranách včetně příloh. Členění je standardní dle doporučení FCH VUT. Informace, nejen v teoretické části práce, autorka opírá o nadstandardních 149 literárních zdrojů. Tyto zdroje jsou relevantní k tématu práce a jsou citovány ve správném formátu. Studentka v teoretické části ukazuje, že umí efektivně pracovat s literaturou a poznatky zkoncentrovat do textu diplomové práce. Neprávem však v této části DP byla opomenuta kapitola analýza půd, která by do celého konceptu logicky zapadala. Experimentální část relativně podrobně popisuje všechny experimenty. Není úplně vhodné popisovat hydrataci půdy během experimentu tak, že byly rostliny zalévány okometricky. Je běžné hydratovat systém do maximální vodní kapacity, což lze jednoduše provádět na vahách. Autorka svůj růstový experiment prováděla dle dříve publikovaných postupů. Odkazuje se v experimentální na zdrojovou literaturu, ocenil bych ale některé data, například o teplotě přímo v textu. Jinak je experimentální část kvalitně zpracovaná. K prezentaci výsledků práce využívala Bc. Smrčková širokého spektra tabulek, grafů a obrázků. Výsledků je opravdu velké množství, ale v práci jsou přehledně členěny do kapitol, což usnadňuje orientaci. Práce je také založená na vysokém množství opakování. Pro jednu půdní směs bylo realizováno 7 paralelních pěstování, což přispělo k objetivitě celého experimentu. Pro analýzu dat byl využit vhodný statistický aparát, včetně vícerozměrné analýzy. Výsledky autorka dostatečně diskutovala a definovala jasné závěry práce, se kterými se dá souhlasit. Ocenil bych však hlubší srovnání naměřených dat s jinými obdobnými studiemi, což by celou práci posunulo ještě o úroveň výše. Z formálního hlediska je práce v pořádku. Je kvalitně naformátovaná. Neobsahuje větší množství gramatických chyb a překlepů. Je evidentní, že studentka musela provést velké množství pokusů a v laboratoři strávila velkou porci času. Design experimentů byl nastavený správně a cíle práce byly splněny. Až na několik nedostatků se jedna o kvalitní diplomovou práci splňující nároky VŠKP. Hodnotím ji známkou A - výborně a doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků A