HATALA, B. Testovací stolice pro mikrokontrolérové kity [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Bradáč, Zdeněk

Student měl navrhnout a zrealizovat elektronický testovací systém, který by umožnil semi-automatickou obvodovou kontrolu výukových laboratorních kitů, které se v rámci výuky zapůjčují studentům. Tato testovací stolice by měla umožňovat obvodovou kontrolu procesorové desky a periferních desek a vyhodnotit, v jakém funkčním stavu se nacházejí a zda jsou i nadále použitelné k výuce, nebo zda je potřeba jejich oprava. Student měl zvolit vhodnou platformu na základě diskuze s vedoucím práce, systém navrhnout a zrealizovat a dále vytvořit testovací programové vybavení. Celou sestavu měl student demonstrovat a předvést plně funkční systém. Student pracoval samostatně, konzultací využíval minimálně. Student navrhnul testovací systém a vytvořil pro něj programové vybavení. Bohužel funkčnost systému nebyla prezentována. Vlastní textová práce je na velice špatné úrovni. V práci se nachází velké množství nedostatků, jako kombinace anglických názvů kapitol a českých názvů kapitol, chybné číslování kapitol (kapitola 0.1), chybějící citace obrázků (fig. 1.11, 1.12), nečitelná schémata (fig. 2.2), a podobně. Velké množství gramatických chyb snižuje dále kvalitu práce. Součástí práce není vůbec schéma zapojení přípravku, ani návrh DPS a rozložení součástek. Vlastní DPS ani testování nejsou v práci blíže popsány. V práci chybí důležité kapitoly, na které student v textu jen odkazuje do elektronických příloh. Bohužel kvalita práce je velmi rozporuplná. Vlastní textová práce je na velmi nízké úrovni a je plná chyb. Elektronické řešení se nedá rozumně posoudit, jelikož v práci chybí schémata, a vložené úseky elektroniky jsou často nečitelné. Funkčnost systému nebyla demonstrována, není jasné zda řešení fyzicky vůbec existuje, protože není dokumentováno ani fotodokumentací, natož fyzickou demonstrací. Dále nebyl splněn záměr práce, a to automatizované testování laboratrního přípravku/kitu. Student podle mého názoru nesplnil všechny body zadání. Z důvodu těchto nedostatků nedoporučuji práci k obhajobě.

F
35

Sýkora, Tomáš

Cílem diplomové práce pana Hatala, bylo vytvoření testovací stolice pro mikrokontrolérové kity. Jedná se o zařízení pro kontrolu funkčnosti výukových laboratorních kitů, které se v rámci výuky zapůjčují studentům. Již samotné desky studentem odevzdané diplomové práce napovídají o pečlivosti při jejím zpracování. Jsou totiž nadepsané jako SEMESTRÁLNÍ PRÁCE. Ve skutečnosti je popisek na deskách výstižný a odpovídá úrovni práce. Hned u abstraktu se čtenář pozastaví nad zmatečnou záměnou anglické a slovenské verze. Tento problém se vyskytuje i dále v práci a je zapříčiněn špatným uchopením předpřipravené školní šablony pro závěrečné práce vytvořené v prostředí Latex. Současně se také jedná o zastaralou verzi této šablony. Práce má rozsah 49 stran od úvodu po závěr a je členěna do dvou velkých kapitol. Již v úvodu narazí čtenář na další podivně číslovanou kapitolu 0.1 Ciele práce a v ní citaci [1], která se odvolává na tuto práci. V kapitole 1 Teoretická část študentskej práce je vynechána kapitola 1.0 a začíná se přímo kapitolou 1.0.1 Základná koncepcia konštrukcie[1]. Zde je názorně vidět, že si student nepromyslel strukturu práce, a navíc umisťuje citace do názvů kapitol. Dále se s této kapitole student věnuje popisu použitých komponent. Druhá část práce popisuje dosažené výsledků. Polovina této kapitoly se však věnuje popisu odstraňování závad a nedostatků na vytvořené práci. Lze tedy usuzovat, že ostatní body zadání byly splněny jen částečně. Z celkového počtu 7 citací je v textu práce použito pouze 5, přičemž jedna z nich je citace samotné práce a ostatní jsou odkazy na datasheety použitých komponent. U většiny obrázků není uvedena citace původu a je patrné, že se nejedná o studentovo dílo (např. Fig.1.2, Fig. 1.14). V textu postrádám popisy zkratek, které nejsou uvedeny při prvním výskytu ani v seznamu zkratek (např. PCB, LCD, LED, RTC, SPI…). Stejně tak v přílohách postrádám fotodokumentaci výsledného produktu a jeho technickou dokumentaci formou schémat a navržených desek plošných spojů. Z tohoto popisu je patrná jistá zmatečnost v rozložení práce. Současně je rozsah této práce na hranici doporučeného rozsahu závěrečných prací. Prezentační úroveň práce hodnotím, vzhledem k výše uvedeným připomínkám, jako slabší. Po jazykové stránce je práce také na slabší úrovni. Celkově práce působí tak, že byla psána ve spěchu. V práci postrádám vypracování bodu č.1 zadání: Proveďte literární rešerši a internetový průzkum. Student tak bohužel nesplnil všechny body zadání, proto práci nedoporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení 35b (F).

F
35

eVSKP id 142155