VÁVRA, P. Modul pro sběr dat z průmyslových zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Fiedler, Petr

Zadání diplomové práce pocházelo z firmy ACAM Solutions a cílem bylo vyvinout aplikaci pro sběr dat z průmyslových zařízení na server nebo do cloudu tak, aby posbíraná data byla přístupná přes internet. Zadání svým rozsahem a náročností patří mezi středně náročná, kvalita zpracování je však na velmi vysoké úrovni. Autor se při řešení seznámil se s celou řadou komunikačních protokolů, které je možné využívat pro sběr dat z průmyslových zařízení, rovněž se seznámil s vytipovanými databázovými a vizualizačními systémy, a především pak implementoval řešení v Microsoft Azure. Rozsah dokumentační části v podobě textu diplomové práce je standardní, nadprůměrný je pak rozsah a kvalita implementační části díla. Autor vyvinul první verzi řešení, kriticky zhodnotil dosažené výsledky a na základě takto zjištěných poznatků řešení přepracoval, což je dokumentováno v kapitole 4.2. Náklady na provoz druhého řešení jsou rovněž diskutovány (kapitola 4.2.6). Velmi přínosný z pohledu praktického nasazení podobných řešení je i obsah kapitoly 4.2.8 Analýza selhání komponent. Díky přínosu kapitoly 4 je pak možné tuto práci ohodnotit jako vysoce nadprůměrnou a přínosnou. Autor pracoval celou dobu řešení zadání systematicky, svědomitě, iniciativně a řešení si v čase dobře naplánoval. Autor po celou dobu řešení pracoval velmi samostatně. Dlouhodobě systematický a pečlivý přístup se pozitivně promítl i do vysoké kvality samotné textové části diplomové práce. Celá kapitola 4 popisující implementaci v Microsoft Azure je velmi přínosná a to i s ohledem na skutečnost, že autor analyzuje a diskutuje náklady na provoz dvou různě koncipovaných řešení, což jsou informace, které jsou jinak obtížně dostupné. Rozsah citované literatury je nadprůměrný. Jako vedoucí práce hodnotím tuto diplomovou práci stupněm A, neboť autor při jejím řešení i vysokou kvalitou vypracování prokázal výborné inženýrské schopnosti

95

Kaczmarczyk, Václav

Zadáním předložené práce bylo navrhnout architekturu a sestavit platformu pro sběr dat z průmyslových zařízení. Práce je smysluplně rozdělená do teoretické části, kde student popisuje jednotlivá existující softwarová řešení a praktické části, kde pak popisuje způsob jejich nasazení a integraci. Po odborné stránce nemohu práci téměř nic vytknout. Student se zabývá nejen samotnou integrací do platformy Microsoft Azure, ale také řeší otázky, jako je cena za provoz cloudu, analyzuje možnosti selhání jednotlivých komponent a další. Tento komplexní přístup svědčí o skutečnosti, že student měl velkou motivaci dotáhnout realizaci práce do stavu funkčního řešení. Formální stránka práce je bohužel poněkud slabší kvůli špatným formulacím vět a jejich neuspořádanosti, ze kterých následně vyplývá horší čitelnost. Vypadá to, jako by se autor snažil na malém prostoru překotně rychle popsat všechna fakta, která právě drží v hlavě a která by například bylo možné formovat do samostatných odrážek, rozdělit do více vět, použít jiný řez písma atp. Vzhledem ke komplexnosti díla se jedná o nedostatky zcela marginální. Musím říci, že předložená práce je po technické stránce nadprůměrně dobře vypracovaná, proto ji hodnotím známkou A – 93 bodů.

93

eVSKP id 142694