POKORNÝ, V. Měření teplot v rotoru elektrického stroje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Knobloch, Jan

Diplomová práce pojednává o návrhu a stavbě zařízení pro měření teplot na rotoru motoru s bezdrátovým přenosem informace. Práce ve všech ohledech vykazuje nadstandartní úroveň, je přehledná, čitelná a věcná. Výsledek práce, tedy hotový prakticky použitelný výrobek má rovněž vysokou kvalitativní úroveň. Diplomant během řešení své diplomové práce narazil na spoustu technických i jiných obtíží, se kterými se bravurně vypořádal. Dále lze vyzdvihnout fakt, že práce vznikala ve spolupráci s univerzitou JKU Linz. Práci doporučuji k obhajobě.

100

Ctibor, Jiří

Je velmi zdařilá diplomová práce zabývající se realizací bezdrátového měřiče teplot na rotoru točivého elektrického stroje. Práce byla vytvořena ve spolupráci s univerzitou JKU v Linci a je psána v anglickém jazyce. Práce má 100 stran a je logicky členěna do několika na sebe navazujících kapitol. V první kapitole se student zabývá teplotními senzory, základními principy, fyzikálními vlastnostmi, vztahy pro určení teploty a chyby měření, a způsoby měření/zapojení. V druhé kapitole pojednává o sériové komunikaci SPI, protože pro zpracování teploty zvolil k tomu určený externí integrovaný obvod. V třetí kapitole se poměrně rozsáhle věnuje popisu Bluetooth, včetně popisu funkcí celého Bluetooth stacku. V další kapitole se student věnuje návrhu hardware, popisuje a zdůvodňuje jednotlivé zvolené komponenty. Student se při návrhu DPS zaobíral také výpočty a optimalizacemi rozmístění součástek vzhledem k těžišti v ose otáčení. V předposlední kapitole se věnuje popisu hlavních částí software. V poslední kapitole je pak popsána výroba DPS, penalizace a další výrobní postupy a testování. V rámci práce byl například také vytvořen katalogový list, GitHub repositář pro případnou další spolupráci, jednoduchá python aplikace do PC pro komunikaci a záznam dat do CSV souborů. Práce je na velmi vysoké úrovni, jak grafické, stylistické i obsahové, je za ní viděl veliká spousta práce a jednoznačně ji doporučuji k obhajobě.

100

eVSKP id 142726