CHLUMECKÝ, K. Monitorování ovzduší [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Šteffan, Pavel

Student Bc. Karel Chlumecký vypracoval diplomovou práci na téma „Monitorování ovzduší“. Hlavním cílem diplomové práce bylo navrhnout a realizovat koncept zařízení pro monitorování ovzduší v domácnosti. Práce je mimo úvod a závěr logicky rozdělena do pěti kapitol. První dvě kapitoly se věnují teoretickému rozboru zadání, popisují jednotlivé části návrhu (sběrnice, webové rozhraní, dostupné cloudové služby), a také použité snímače. V kapitole tři se student věnuje celkovému návrhu zařízení. Kapitola čtyři popisuje programové vybavení hlavního a vedlejšího modulu. Formální stránka práce je zpracována na dobré úrovni, práce působí uceleným dojmem. Diplomantovi bych vytknul jednodušší formu jazyka, v některých částech popis sice souvisejících ale méně podstatných informací. Občasné používání slangových výrazů. Student provedl návrh, realizaci i ověření monitoru ovzduší. Všechny postupy řádně popsal, vytvořený systém dokončil a otestoval. Vzniklé problémy odůvodnil, pravidelně konzultoval. Student řádně využívá doporučenou literaturu, kterou vhodně cituje. Předložená práce ukazuje, že se student zmíněné problematice důkladně věnoval a rozumí jí. Navrhuji proto práci k obhajobě s celkovým počtem 82 bodů a hodnocením velmi dobře.

82

Levek, Vladimír

Předložená diplomová práce se zabývá monitoringem prostředí v domácnosti s následným zpracováním a odesíláním dat na server. Textová část práce je hezky strukturována. Počínaje teoretickým rozborem řešené problematiky, přes návrh samotného zařízení až po popis ověřovacích měření jednotlivých senzorů prostředí. Z textu diplomové práce vyplývá, že student svůj úkol bezezbytku splnil. Po odborné stránce je textová část na patřičné úrovni, všechny dotčené problematiky jsou popsány věcně a přesně, za přispění dostatečného množství potřebných výpočtů, grafů a tabulek. Je škoda, že autor nevěnoval tvorbě textu stejnou porci úsilí, jaká byla dle mého předpokladu vložena do tvorby samotného návrhu. Text po formální a typografické stránce vykazuje sice malé nedostatky ale o značně velkém počtu. Nejvíce mi vadí syntaktická pochybení a velmi úsporná čeština, kde se navíc všechny tři slovesné časy vyskytují nezřídka i v jednom odstavci. Práce působí, jako prvotext čekající na korekturu a vzhledem k tomu, že autora znám jako velmi výřečného studenta, jsem trochu zklamán z příliš jednoduché skladby vět. Vágních informací, popřípadě syntakticky nevhodných obratů, či slangových výrazů je zde velké množství a působí to negativně oproti dobře odvedené praktické části. Dále práce vykazuje určité typografické chyby, které však nejsou tak výrazné. Jedná se především o absenci textových odkazů na použité obrázky, popřípadě odkaz na špatné číslo obrázků, název kapitoly pouze jako zkratka (UART), kapitola končící obrázkem atd. S přihlédnutím k množství nedokonalostí textové části jsem nucen snížit hodnocení jinak poměrně náročné a úspěšně provedené diplomové práce.

80

eVSKP id 142432