ŠVEJCAR, M. Systém pro nalezení duplikátů nahrávek na základě audio informace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.

Ištvánek, Matěj

Student splnil zadání práce a všechny vytyčené cíle. Konzultace probíhaly pravidelně, student jevil zájem o zpracování tématu a vytvářel vlastní aktivitu. Poslední verzi práce jsem ale viděl bez kapitoly č. 6 Implementace systému, protože tu student dodělával na poslední chvíli, přestože výsledný systém byl dokončen dříve. Text práce obsahuje občasné typografické chyby, nepřesnosti a u některých kapitol není dostatečně vysvětlen jejich význam pro praktickou část nebo jejich propojení s konceptem práce. Zápis některých rovnic a proměnných je nekonzistentní. Výhradu mám také k použití obrázku 6.10 a kapitole 6.5.1, která jen z části reflektuje testování kombinované metody a úspěšnost výsledného systému – spíše porovnává použité metody mezi sebou. Text je psán logicky a informativně, někdy chybí důkladnější popis a propojení s cílemi práce nebo ostatními kapitolami. Obě porovnávané metody fungují dobře, jejich limitace a výhody jsou v textu popsány a výsledný systém je s určitými úpravami k dispozici pro praktické využití na reálné databázi dat. Pozitivně hodnotím také komentáře v kódu a dokumentaci. Práce je na dobré úrovni, student přistupoval k jejímu vypracování zodpovědně; hodnotím celkově 85 body / B.

85

Miklánek, Štěpán

Diplomová práce Bc. Michaela Švejcara přináší řešení pro nalezení duplicitních hudebních nahrávek v libovolně velké databázi. Hlavním přínosem je odolnost systému vůči falešnému označování duplicitních nahrávek klasické hudby, kde mohou být dvě interpretace stejné skladby velmi podobné. Kapitoly 1.1 a 1.1.1 považuji za příliš obecné a špatně navazující na zbytek textu. Práce je v některých místech slabší díky kostrbatým větným skladbám, které vznikly překladem z anglicky psané literatury. Některé cizí výrazy, jako např. „subset“, by mohly být nahrazeny českými ekvivalenty. V kapitole 6.3 se objevuje slovo „rovný“ pro popis průběhu optimální cesty získané pomocí DTW algoritmu. Tento výraz je nevhodný a dá se nahradit slovem lineární. Ve stejné kapitole se také objevuje poněkud zvláštní formulace „systém následně prohodí osy“. V práci se objevují jednopísmenné předložky a spojky na konci řádku a popisy obrázků nejsou zakončeny tečkou. Kromě jazykových, typografických a drobných odborných nedostatků je práce na dobré úrovni, opírá se o relevantní literaturu a splňuje požadavky uvedené v zadání. Celkově hodnotím práci 85 body/B.

85

eVSKP id 141427