HORÁK, J. Využití statistické regulace procesu jako nástroje systému řízení jakosti ve výrobním procesu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Bartes, František

Autor diplomové práce zpracoval vcelku pěknou práci. je možno konstatovat, že výsledky práce jsou použitelné v řídícím procesu daného provozu za účelem zlepšení hodnot zkoumaných znaků jakosti. Otázka: V čem spatřujete největší přínos vaší práce pro daný provoz?

Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací C U obrázků chybí odkaz na zdroj, který je uveden v textu

Brýdl, David

Autor diplomové práce si stanovil za cíl vyhodnocení regulačních diagramů jako nástroje statistické regulace procesu k zajištění kvality výroby vyráběného produktu a stanovit možné přínosy využití statistické regulace ve výrobním procesu. První pasáž teoretické části zabývající se teoretickými východisky je z hlediska skladby kapitol zpracována vhodně. Bylo by žádoucí, zvětšit její rozsah na úkor druhé pasáže teoretické části, která řeší analýzu současného stavu a zasahuje za hranice tématu práce. V praktické části jsou správně popsány všechny sledované znaky jakosti a zhodnoceny jejich regulační diagramy. Následně je popsán postup pro zásah do výrobního procesu v případě překročení regulačních mezí. Bohužel zde chybí popis nakládání s produktem, u kterého došlo k překročení tolerančních mezí. Dále jsou stanoveny možné přínosy zavedení statistické regulace procesu. Závěrem byly zhodnoceny regulační diagramy vybraného produktu a učiněno doporučení na plné zavedení tohoto nástroje na sledované výrobní lince napříč výrobkovým portfoliem. Celé doporučení by mělo být podpořeno dokladem o úspěšném naplnění požadavků zákazníka u sledovaného produktu v daném období, respektive že ze strany zákazníka nedošlo k reklamaci. Z praktického i formálního hlediska byla diplomová práce vypracována zdařile, o čemž vypovídá také naplnění vytyčených cílů. Práci doporučuji k obhajobě.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C