BADALOVÁ, A. Posouzení ekonomické situace společnosti a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Doubravský, Karel

Tématem předložené práce je hodnocení stávající situace společnosti a návrhy na její zlepšení. Práce je členěna do tří hlavních částí. Autorka využila vybrané literární zdroje a sestavila srozumitelnou teoretickou část, na kterou logicky navazuje část analytická a návrhová. V praktické části autorka analyzuje zvolenou společnost s využitím vybraných ukazatelů, regresní analýzy a analýzy časových řad. V návrhové části autorka prokázala schopnost dojít k samostatným a konkrétně specifikovaným závěrům. Práce je zpracována na dobré úrovni a má odpovídající strukturu a grafickou úroveň. Použité metody jsou adekvátně zvoleny. Pro praktické využití návrhů by bylo vhodné jejich podrobnější rozepsání. Rozsah přehledu literatury je dostačující a odpovídá typu práce. Z výše uvedených důvodů se domnívám, že práce splňuje podmínky kladené na diplomovou práci a doporučuji práci k závěrečné obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Jeden z návrhů se týká využití volných peněžních prostředků, kde navrhujete použít termínované vklady. Bude tento návrh pro společnost výhodný i s ohledem na budoucí vývoj inflace? 2. Nebylo by pro společnost výhodné, investovat do např. úspor energií?

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Ondráček, Leon

Autorka splnila stanovené cíle práce. Odborná úroveň práce a její struktura je na vysoké úrovni, nekonzistence jsou vzácné. K některým analýzám by bylo vhodné doplnit hlubší rozbor k signifikantním meziročním změnám. V závěrečném zhodnocení finanční situace společnosti není vhodné uvádět hodnoty prognóz vypočítaných na základě zamítnutých regresních funkcí. Předložené návrhy adekvátně reagují na problematické oblasti identifikované v rámci provedených analýz, ačkoli by byl vhodný detailnější rozbor jejich dopadu. Diplomovou práci jako celek hodnotím kladně a doporučuji práci k závěrečné obhajobě.

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B