VYBÍHAL, T. Marketingová strategie vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Doubravský, Karel

Tématem předložené práce je analyzovat vybranou společnost a následně navrhnout plán rozvoje a rozšíření marketingových a obchodních aktivit. Práce je členěna do tří hlavních částí. Autor využil vybrané literární zdroje a sestavil srozumitelnou teoretickou část, na kterou logicky navazuje část analytická a návrhová. V analytické části autor analyzuje zvolenou společnost. V návrhové části autor prokázal schopnost dojít k samostatným a konkrétně specifikovaným závěrům. Práce je zpracována na dobré úrovni a má odpovídající strukturu a grafickou úroveň. Použité metody jsou adekvátně zvoleny, i když bych v tomto typu práce očekával větší míru využití statistických metod. Rozsah přehledu literatury je dostačující a odpovídá typu práce. Připomínku bych měl jen k formální stránce citování, kdy by bylo vhodné dodržet jednotný styl a v seznamu literatury dodržet příslušnou normu. Z výše uvedených důvodů se domnívám, že práce splňuje podmínky kladené na diplomovou práci a doporučuji práci k závěrečné obhajobě. Otázky k obhajobě. 1. S ohledem na provedené dotazníkové šetření. Je velikost vzorku (155 respondentů) dostatečná? 2. V tabulkách, ve kterých hodnotíte silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti, uvádíte vážené skóre. Jak jste k těmto vahám došel? 3. Na začátku návrhové části píšete o navrhované marketingové strategii. V dalších částech se však pojem marketingová strategie nevyskytuje. Mohl byste Vámi navrhovanou marketingovou strategii formulovat?

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D S ohledem na typ práce by bylo vhodné využít i statistické metody.
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací D Pro přehlednost práce by bylo vhodné dodržet jednotný styl citování a citovat dle normy.

Chlebovský, Vít

Cílem práce bylo vypracování plánu rozvoje a rozšíření obchodních a marketingových aktivit vybraného produktu vybraného podniku. Cíl považuji za splněný s připomínkami uvedenými dále. Autor zpracoval standardní analýzy externích a interních faktorů - často jsou více popisné, není úplně zřejmé, jaké závěry z jednotlivých dílčích analýz plynou. Závěry jsou pak shrnuty ve SWOT analýze - je škoda, že není patrná přímá návaznost na dílčí analýzy na předchozích stranách. Vhodnější by rovněž bylo umístit v práci SWOT analýzu až za kapitolu zaměřenou na výzkum, protože i z výzkumu plynou některé závěry uvedené ve SWOT. Návrhy vycházejí ze závěrů z analýz a jsou základním výčtem vhodných opatření, která ale mohla být detailněji rozpracována ve formě realizačního plánu a lépe strukturována s ohledem na doporučenou strukturu strategických marketingových plánů. Práce je na odpovídající odborné úrovni. Z formálního hlediska mám drobnou připomínku k faktu, že na titulním listu je nesprávně uvedený ústav. Stejně tak není úplně dokonalý soulad mezi názvem práce (Marketingová strategie) a cílem a zaměřením práce (návrh opatření obchodních a marketingových aktivit). Přes uvedené připomínky práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D