MACHOVÁ, H. Posouzení ekonomické situace společnosti a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Doubravský, Karel

Tématem předložené práce je hodnocení stávající situace společnosti a návrhy na její zlepšení. Práce je členěna do tří hlavních částí. Autorka využila vybrané literární zdroje a sestavila srozumitelnou teoretickou část, na kterou logicky navazuje část analytická a návrhová. V praktické části autorka analyzuje zvolenou společnost s využitím vybraných ukazatelů, regresní analýzy a analýzy časových řad. V návrhové části autorka prokázala schopnost dojít k samostatným a konkrétně specifikovaným závěrům. Práce je zpracována na dobré úrovni a má odpovídající strukturu a grafickou úroveň. Použité metody jsou adekvátně zvoleny. Pro praktické využití návrhů by bylo vhodné jejich podrobnější rozepsání. Rozsah přehledu literatury je dostačující a odpovídá typu práce. Z výše uvedených důvodů se domnívám, že práce splňuje podmínky kladené na diplomovou práci a doporučuji práci k závěrečné obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. Nezamýšlela jste se, s ohledem na rostoucí ceny energií, nad investicemi do jejich úspor?

Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

MSc,, Miroslav Hladký,

Předložená práce hodnotí konkrétní společnost a předkládá návrhy na zlepšení její situace. Práce je logicky uspořádaná. V úvodu autorka prezentuje teoretická východiska. Těžištěm práce je analytická část. Analytická část obsahuje drobné chyby ve výpočtech některých ukazatelů, které však nemají vliv na jejich další využití. Jednotlivé analýzy autorka doplňuje o shrnutí, což vede ke zvýšené využitelnosti v praxi ve společnosti. Návrhy v závěru mohou být považovány za mělké, ale ubírají se konkrétním a správným směrem. Úroveň práce, její rozsah a použitá literatura odpovídají požadavkům na tento typ práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B